tisdag 4 december 2012

En doft av Moder Jord

Äntligen har jag landat hemma i soffan efter en härlig dag som bjudit på lite av varje. Lite röjning av hemmet, matlagning, bakning, samvaro med en nyfunnen vän och till sist workshop på Brunnshälsan.

Det är alltid lika kul med dessa workshops! I kväll var den av lite annat slag än tidigare; vi hade "julverkstad" med tillverkning av lite olika saker med kryddor och örter som gemensam nämnare.

Oregano, timjan, salvia och dragon
Det blandades, doftades, hackades och packeterades, och nu sitter jag här med näsan fortfarande uppfylld av en doft av Moder Jord. Härligt och levande!

Blomster socker på gång...

Julens väldoft...

Jag hade dukat upp ett "smörgåsbord" med ingredienser, och deltagarna kunde bara frossa loss i burkar och skålar.

Kreativa kvinnor
"Smörgåsbord"
Gott och vackert!
 
Och med sig hem hade dom ett härligt doftande örtsalt, ett vackert blomstersocker samt tre andra grejor som doftade fantastiskt. Förhoppningsvis också fulla med idéer och inspiration till hur man kan använda kryddor och örter på många olika vis:)...

                           Lev väl!
                           /Lotta















 

1 kommentar:

  1. Jag har ju glömt att berätta, Mia som var på samma evenemang som du (i Kivik) - hon som oxå gör salvor och grejer. Hon är ju i butiken ibland, och en dag när hon var inne passade jag på att fråga om det kanske var hon som varit där, för jag anade det på din beskrivning. Jo, det var hon! Mia! Och hon var såå imponerad över dina gedigna kunskaper! Hon lovordade dej verkligen! Tänkte det kunde va kul att höra!

    SvaraRadera