söndag 9 december 2012

Helgen som gick

Ack så fort en helg går! Nu är det redan söndag kväll, och jag har som vanligt inte hunnit en mikrodel av vad jag hade tänkt mig...

I går var jag i det antingen älskade eller hatade konsumtions-Meckat Ullared. Upp klockan tre och iväg klockan fyra, och framme och inne i butiken vid åtta-tiden. Så tidigt har jag aldrig varit där förr...
Men så kom vi oxå hem desto snabbare.

Gårdagens "uppdrag" var att införskaffa skidkläder, mössor, vantar, underställ och allt annat som hör en skidresa till åt hela familjen. Det uppdraget utförde jag med bravur, och vi är nu utrustade från topp till tå inför vårt kommande skidäventyr. 

Idag har vi fortsatt vår uppladdning inför resan genom att titta på Lasse Åbergs "Snowroller". Så nu har jag studerat in tekniken för hur man framgångsrikt ska susa fram i backarna. "Tyngden på dalskidan älskling"...

Idag har varit en typisk innedag. Snön yr i den friska vinden utanför, och vi har det gott här inne med en massa tända ljus. 
Snö är ju något som berör på många vis. Många gillar den, men ännu fler (i alla fall här nere i södra Sverige) ogillar den. Ofta hör man ett fasligt gnällande om allt den ställer till med. Stopp och besvär i trafiken, slask, det blir halt när man måste ge sig ut o gå, man måste skotta osv, osv...
Men då kan jag inte låta bli att tänka på alla dom som inte har tak över huvudet. Som måste vistas ute i det kalla och ruskiga. Som gladeligen hade skottat snö om dom bara hade ett varmt och torrt ställe att dra sig tillbaka till efter utfört arbete.

Jag är så tacksam över vad jag har! Jag skulle önska att alla människor ägnade mer av sin energi åt att vara tacksamma över vad dom har, istället för att gnälla över väder och vind, förseningar i trafiken etc. Spara sitt gnäll till det verkligen är befogat...

Annars denna dag? Inte mycket. Jag har kokt risgrynsgröt och en omgång vaniljkolor (kommer recept i morgon). Nu lite soff-nötning innan sängen kallar :).

                         Lev väl!
                         /Lotta
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar