söndag 16 december 2012

Julefrid??

Då börjar bitarna falla på plats så sakteligen här hemma. Huset är pyntat, alla julklappar är fixade och granen är på plats.


Och då skulle man kunna tänka sig att julefrid råder i huset. Och ja, det gjorde det också fram tills dess att jag gav mig i kast med dagens nyförvärv.
I dag har jag nämligen köpt mig en eldkorg. Vi har ju snart vintersolstånd, och många nya kraftfulla energier är på väg in, och själv tänkte jag fira detta med en eldceremoni. (Sönerna undrade om vi ska dansa hela familjen runt denna eldkorg på fredag kväll...?).

Men denna eldkorg i modell lite större befann sig i ett VÄLDIGT platt paket, inte alls korgformat liksom.
Så jag tog mig an detta lilla projekt vid nio-tiden. En helsikes massa delar var det kan jag berätta!! Och för att inte tala om hur många skruvar och muttrar...

Det är inte riktigt min grej detta här med att skruva och pilla, jag har inte alls tålamod till det. Jag är helt förbluffad över hur många svordomar jag kan, och hur många jag lyckas spotta fram för varje moment i monteringen...
Men skam den som ger sig! När jag hade fått fast 13 av 18 ribbor så upplyser mannen mig om att det inte är så smart att spänna till dom en efter en. Tack för det då!!

Men tillslut...

 
 ... "bidde" det en eldkorg de Luxe (med grillgaller och allt...)

Så nu råder åter julefrid i hemmet, och tonerna av alla svordomar har tonat ut :)...

                            Lev väl!
                            /Lotta
 

1 kommentar:

  1. Jag är imponerad!
    Först över 30 dagars arbete, och se´n har du redan jobbat ikapp hemma-arbetet!
    Jag är INTE färdig med julklapparna. Jag har INTE fått in någon gran. Jag har INTE...ja, och så vidare!
    Men jul kommer det att bli ändå, det är jag helt övertygad om!

    Kram på dej!
    Good work!
    (& fin vedkorg. Vi har en variant, men den var alldeles färdig när sambon kom hem med den. Lite fuskigt, va?)

    SvaraRadera