måndag 22 oktober 2012

Sanndrömmare

I gårdagens inlägg utlovade jag receptet på de "blommiga" småkakorna.
Idag har jag bakat nya sådana, fotograferat o fixat och donat för att kunna göra ett fint blogg-inlägg. Och så får jag inte rätt med överföringen av bilderna. Morr!!!

Så istället får ni hålla till godo med dagens roligaste här hemma hos mig, och så hoppas jag att få rätt med bilderna i morgon.

I natt ska jag jobba på sjukhuset, och hade därför önskemål om sovmorgon i morse. 
Dealen var att äldste sonen skulle väcka mig vid halv sju så att jag kunde skjutsa honom till tåget, för att sedan krypa till kojs igen och sova några timmar till.
Yngste sonen som är segare än klister på morgonen skulle själv ombesörja att han kom ur sängen och i väg till skolan i tid. Han lovade på heder och samvete att detta skulle han fixa!

Hemkommen igen efter avlämning av S gick jag för säkerhets skull upp och väckte L. 
- Dags att vakna. Klockan är kvart i sju nu, och jag går och lägger mig igen.
-Ok.
-Ja men du måste upp nu, så du inte somnar om.
-Ok, jag stiger upp direkt.

Fine! Så jag gick och lade mig igen och somnade till. Klockan halv åtta vaknade jag till och tyckte att det var oroväckande tyst i huset. Upp på ovanvåningen, och där sov en viss ung herre som en stock! Det blev en farligans aktivitet, och i ett huj var han iväg till skolan.

I eftermiddags när han kommer hem möter jag honom med orden:
- Så här är du Herr Sjusovare...
- Ja, men nu vet jag hur det kunde bli så fel, svarar L. Klockan hade ringt, och sen måste jag ha somnat om.
(Jo, det behöver man ju inte direkt vara raketforskare för att räkna ut...)
- Och du jag drömde oxå. Jag drömde att du var uppe och väckte mig!
-Jag var uppe och väckte dig!
- I din One Piece??
- I min One Piece ja.

ASGARV!!

-Då var det ju inte konstigt att drömmen kändes så verklig!!

Men sedan hade unge herr´n även drömt att han stigit upp och klätt sig och ätit frukost, men där gick gränsen för hans sanndrömmande :).

Tonåringar...
 
I morgon hoppas jag att han är uppe ur sängen när jag kommer hem från jobbet, och jag hoppas oxå att kunna servera er bilder och recept på dom blommiga kakorna.

                                                                   Lev väl!
                           /Lotta
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar