onsdag 10 oktober 2012

Hittat min grej!

I olika situationer kan man få frågan om man motionerar. Ooo ja svarar jag då. Regelbundet? Ooo ja, svarar jag då rappt! Jaha, hur ofta då? Ja, ungefär vart tredje år... 

Men det är regelbundet det oxå! Har man ett jämnt intervall så blir det regelbundet oavsett om det är var tredje dag eller vart tredje år. Eller hur?!?

Skämt och sido - riktigt så illa är det inte. I bland gör jag ett ryck och tränar på gym några gånger och ibland kan jag ge mig ut på promenad då och då. Men när tiden inte riktigt räcker till gör jag alltid den korkade prioriteringen att välja bort träningen. Dumt men sant! Men nu är det så att jag har givit mig "den" på att jag ska prioritera mig själv, och där kommer själva träningen också in.

Jag tycker om att gymträna, men har dålig disciplin när det gäller att masa mig dit. Det är ju liksom ingen som "väntar" på mig där eftersom det inte är träning i grupp. Jag gillar att jympa när jag väl har kommit igång och gjort det några gånger - men startsträckan är ju sååå lång för mig...

Men nu har jag äntligen hittat min grej! Det är inte så väldigt konditionskrävande, men musklerna får sig en omgång (ffa dom som man inte hade en aning om att dom fanns i min förtappade kropp). Det blev kärlek redan vid första tränings tillfället - jag fick giftet i blodet direkt. Jag har börjat på YOGA!

En fantastisk träningsform för både kropp och själ. Jag mår så himla bra av det, och känner att jag vill bara ha mer och mer! Detta här med att andas så mycket och djupt i kombination med fysisk ansträngning och mentalt fokus är helt outstanding!!

Valter yogar
Bjuder er på en bild av Valter som "mediterade" under en av våra lektioner i aromaterapi vid senaste kurstillfället :)...

Den dagen man är så långt i sin yoga-utveckling så att man kan sväva fritt med halva kroppen under avslappning då är man nog guru!

                            Lev väl!
                            /Lotta

2 kommentarer:

  1. Det såg riktigt skönt ut... ;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, han "chillade" verkligen (som mina söner skulle ha uttryckt det). Förundrad över hur han lyckades ligga med hela bak-kroppen svävandes fritt i luften!

    SvaraRadera