tisdag 9 oktober 2012

Jag bara förbereder mig...

...inför kommande två lördagar.

Idag har jag tillbringat hela dagen i köket igen. Jag har kokat, mixat, doftat och blandat. Dagens skörd står nu fint uppradade på matrumsbordet. Rengöringsolja med kamomill och lavendel, bodyscrub med mynta och citron, bivax lotion, myntasocker, örtsalt, sesamströssel och fotsalt med örter. 

Kreativt och kul, men det tar en hel del tid... Osså är det ju det där med dom handskrivna etiketterna - funderade ett tag över att kanske använda datorn i alla fall, men mitt tekniska kunnande är ytterst begränsat, så jag tror att det hade tagit ännu längre tid än att använda "handkraft".

Och nu är hösten kommen till Skåne på riktigt. I dag har det blåst ordentligt hela dagen, och det har varit regn och sol om vartannat. Så nu har sandalerna ställts på hyllan och strumpor och skor har åkt på. (Gillas inte av mina fötter - dom vill helst vara barfota alltid!) Men Moder Jord är generös med sina gåvor, och den sprakande färgpaletten hon just nu bjuder oss på kompenserar mer än väl att fötterna måste ha "riktiga" skor.

Så passa på att ta tillvara på alla tillfällen att ge er ut och njuta av naturens färgsprakande fyrverkeri. Det är stunder med fina minnen att ha med sig under de mörka vintermånaderna.

                       Lev väl!
                       /Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar