söndag 21 oktober 2012

Gästspel

I går gjorde jag ett gästspel hos min "favvo-butik"; MaKalösa Trädgårdar. 
Vädergudarna visade sig från sina allra bästa sidor, och Simrishamnarna hade gått man ur huse för att besöka denna lilla oas mitt inne i vår lilla stad.

"Mitt" bord för dagen

Jag hade med mig salvor, oljor, bivaxlotioner, aleppotvål, nyponpulver, nässelpulver, egenblandade teér, myntasocker, örtsalt m.m. 
Så fint det smälte in i miljön där. Det var liksom precis som att grejorna "kom hem" där mitt i bland alla kryddor och örter.

Förutom jag fanns ännu en gästspelare; Carina som har den bedårande lilla Lavendelkiosken. Hon hade tagit med sig sina fina handgjorda produkter, allt ifrån tvålar och oljor till egengjorda vetevärmare med lavendeldoft.
Carina med "sitt" bord för dagen
Underbart!
Dagen till ära hade jag masat mig upp i ottan och bakat blommiga kakor. Myntakakor och citronmelisskakor bjöds besökarna på tillsammans med te eller kaffe. Dom gick åt som smör i solsken, så jag utgår ifrån att de var goda :)...

Tyvärr så missade jag att fotografera dagens värdinnor. Skulle oxå haft lite "runt om" bilder - men det hanns inte med det heller... Lovar att återkomma med det vid ett annat tillfälle!

Stort tack till Malin och Karin för att jag fick komma och tillbringa en härlig lördag hos er!
Och stort tack till alla fina kunder som kom och besökte oss.

I morgon blir det recept på de blommiga kakorna tror jag visst :)...

                           Lev väl!
                           /Lotta 

1 kommentar:

  1. Så roligt att höra, att det verkar som det gick bättre här - än på musteriet!
    Skulle va roligt att se det lajjv, men bättre såhär än inte alls. ;o)

    Och så tyyypiskt att vi inte fick till det med något butiksbesök idag!! :(
    När det nu var så nära!

    Kram på dej, önskar dej en ny skön vecka!

    SvaraRadera