onsdag 3 oktober 2012

I mitt kök...

...sjuder det av aktivitet just nu.

Jag har så mycket kul framför mig ett tag framöver:)! Nästa lördag, den 13:e oktober är jag inbjuden av Kiviks Musteri att vara en av tre föreläsare på deras "Äpplets dag". Ekologisk hudvård är det som skall avhandlas, samtidigt som de har en massa andra roligheter där. Vad sägs om att Hasse "Kvinnaböske" Andersson ska underhålla? (Hoppas, hoppas, hoppas att han spelar "Änglahund"!) De ska även ha äppelkaks-tävling, där man kan lämna in sin bästa äppelkaka som tävlingsbidrag.

Redan nästföljande lördag, den 20:e oktober är det dags för nästa rolighet. Då ska Malin och Karin på MaKalösa Trädgårdar ha en liten "special-lördag". Jag är inbjuden för att sälja egentillverkade hudvårdsprodukter och annat med örter som tema. Även Carina som har den söte lilla Lavendelkiosken kommer att vara på plats och sälja sina fina tvålar och lavendelprodukter. (Sedan tror jag visst att det var någon gräsmatte-man som också skulle finnas där).

Så all ledig tid denna vecka har ägnats åt kreativt skapande :).

Sommarens macerationer (örtutdrag i olja) kommer nu väl till pass i salvor och oljor för ansikte och kropp. Men jag har även blandat...
...tre olika sorters te. Ett blomster te, ett "natti natti" te och ett förkylnings te. (Ser kanske inte så flashigt ut på bilden, men de blev himla bra...)

Så har ni inget annat för er dessa två lördagar tycker jag absolut att ni skall styra kosan mot dessa två arrangemang! Kivik den 13:e och Simrishamn den 20:e...

                         Lev väl!
                         /Lotta 
 

1 kommentar:

  1. Såå spännande!!

    Men, mej hade det passat myyycket bättre ifall det var 2 nästkommande SÖNDAGAR...

    Kram å lycka till med kreativiteten!!

    SvaraRadera