torsdag 20 mars 2014

Vårdagjämning

Vårdagjämning med en längtan efter sommar skulle jag vilja säga. Denna vårdagjämning har bjudit på vackert väder här på Österlen, och som jag tillika har sovit bort. Men jag vaknade till en strålande sol klockan fyra i eftermiddags :).

Solen, ett riktigt piggelinpiller får mig att längta så efter sommaren och allt det gröna. Ja, jag vet - först har vi den underbara våren att njuta av, och det kommer jag att göra fullt ut oxå. 
Men tänk er bara detta...


Massor av härlig färsk basilika, plockad från "egen odling". I sallader, på pizza, i grytor, eller varför inte en hemmagjord pesto?


Basilika, mandel, parmesanost, vitlök, citron och olivolja förvandlas lätt som en plätt till en härlig pesto.

Så jag sommarlängtar lite fast men inte får...

/Lotta 

2 kommentarer:

  1. Men åh, har din basilika kommit så långt? Min är pytteskott än så länge...

    SvaraRadera
  2. klart man får sommarlängta även om vi ska njuta av våren först, jag sommarlängtar också . kram Åse

    SvaraRadera