torsdag 6 mars 2014

Energi

Äntligen! Idag känner jag för första gången på ett tag att jag har ork och energi i kroppen. Den där influensan städade effektivt bort allt av den varan, och jag har allt vackert fått lyssna till- och rätta mig efter vad kroppen sagt.

Igår var jag och jobbade i butiken några timmar. Fem timmar närmare bestämt, sen var jag helt slut. Somnade sittandes i fåtöljen klockan fem på eftermiddagen...Men idag känns det annorlunda! 


Solen skiner och visar de plågsamt skitiga fönsterrutorna. Mitt stora hjärta är här hemma och pysslas om (han har varit sjuk sedan i förrgår), och mitt lilla hjärta kommer hem i morgon efter att ha varit på skidresa i Stöten sedan i söndags. Jobbhelg väntar, men innan dess blir det keramikkurs ikväll.


Det känns som att det blir någon form av bakning på programmet idag, kanske "grottor" som på bilderna, eller varför inte en sockerkaka?
Yttertrappan ska få sin lilla förvandling - höstens ljung har gjort sitt och skall ersättas av penséer, pärlhyacinter och minipåskliljor. Sen är det det där med städningen, den kommer jag nog inte undan. Ett litet varv med snabeldraken kommer att göra underverk :)!


En sak till - i tisdags firade jag och mannen 20 år tillsammans. Ett restaurangbesök med tillbakablickar och framtidsfunderingar blev vår lilla manifestation över denna lilla "högtid". Jag är lyckligt lottad...

Fina rosor till mig från min älskade...

Hoppas solen skiner över er alla, oavsett var i Sverige ni befinner er! Ha en fin torsdag.

/Lotta

4 kommentarer:

  1. Lite nybakade kakor är sällan fel! Får kanske bli något här med. Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Grattis till era 20 år.
    i maj har Gubben och jag varit tillsammans i 20 år. Det firar vi med en Turkietresa :)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Grattis till tjugo år. Hoppas att ni kom fram till något riktigt spännande. Kram Bosse

    SvaraRadera
  4. Gratulerar till de första 20 åren tillsammans!
    Jag väntar fortfarande på att min energi ska återvända, och jag har inte en influensa att skylla på....
    Kram!

    SvaraRadera