tisdag 25 mars 2014

18 år av ren kärlek

Idag fyller han 18 år, mitt älskade hjärta. 18 år av den största av kärlekar. 

Min fina lille påg. Snäll,vacker, modig och underbar...


Det är lätt att bli klyschig en sån här dag, men jag kan inte låta bli - var har dessa 18 år tagit vägen? Den där dagen han kom till världen känns inte avlägsen alls, och många, många detaljer finns ristade i mitt minne för evigt. 

Jag minns den lilla varma kroppen som lades upp på min mage, och den enorma våg av kärlek som sköljde över mig med full kraft. Jag var nog inte riktigt beredd på att en kärlek till någon kunde vara så stor om jag ska vara helt ärlig.
Jag minns den försiktige lille killen som redan vid åtta månaders ålder började prata. Jag minns den glade lille pågen som älskade musik och älskade att dansa. Jag minns den lille killen som trodde att den lokala fotbollsklubben hade startat fotbollsträning för att han hade fyllt fem år dagen innan, och när man var fem år fick man ju börja träna fotboll "på riktigt". Jag minns den lille killen som längtade till sin första dag i skolan, men som snabbt tappade det intresset och har ogillat skolgången sedan andra klass. Jag minns den lille killen med de stora drömmarna om att bli handbollsproffs.

Och nu sitter jag här med en varm, kärleksfull och go´ ung man som står på tröskeln till vuxenlivet. Den långa påtvingade skolgången börjar lida mot sitt slut, de stora drömmarna om en proffskarriär har naggats i kanten. Men istället öppnas andra möjligheter, och andra drömmar får ta större plats.

Älskade barn, jag är så glad att universum såg till att just jag fick bli din mamma, och jag ser så mycket fram emot att få följa dig på din väg genom livet!


Strax ska vi ge oss iväg till en restaurang där övriga familjemedlemmar möter upp. Där ska vi fira vår goe´ påg med riktigt god mat. Jubilaren har låtit meddela att han ska ha en stor bärs! Har man fyllt 18 så har man - då ska känslan av vuxenhet testas genast har jag förstått :)...


Ha en go´kväll - det ska vi ha!

/Lotta

4 kommentarer:

  1. Grattis till er fina 18-åring! Klart att dagen måste firas med en stor öl. Allt annat vore väl fel ;-) Speciellt om man blir bjuden!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han fick sin öl, men fick inte visa leg till hans förtret...

      Radera
  2. Massor med (försenade) gratulationer till din ögonsten!
    Du beskriver moderskapet så himla bra och jag kan bara
    hålla med om vartenda ord.
    Förutom det där med handbollsproffs möjligen ;)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan vara proffs på mycket annat :).

      Radera