söndag 16 mars 2014

Så fort

Söndag kväll. Helgen är snart slut. Så fort, så fort en helg kan gå ibland. Trädgårdsgöra blev det inget eftersom det vackra vädret försvann. 


Nej, istället har det varit umgänge med goda vänner, en rejäl ansiktslyftning av hemmet i form av städning och harvande igenom en monstruös tvätthög. Egentligen två monsterhögar - en med smutsig tvätt som har tvättas (åtta maskiner blev det...), och en med ren tvätt som strukits och hamnat på plats i garderoberna.


Dagen idag inleddes med brunch tillsammans med familjen och en tillhörande flickvän på en av den lilla stadens restauranger. 
I vanlig ordning åt jag som om det var sista måltiden jag någonsin skulle ha möjligheten att äta, och är fortfarande mätt som en nymatad pytonorm såhär sju timmar senare... Men det var gott :)!

Så här på den tidiga kvällen fick jag mig ett litet ryck och bakade en omgång blommiga småkakor. Idag blev det med pepparmynta, lavendel och ringblomma.



Alltid bra och ha lite blommiga kakor i sina gömmor...
Nu kallar fåtöljen, där jag tänker tillbringa resten av min söndag. 

En go´kväll önskar jag er alla!

/Lotta



 

2 kommentarer:

  1. Ett förråd av småkakor är aldrig fel! Jag bakade en ny sort med mandelmassa och lite rivet citronskal. Inte helt fel alls...

    Kram och go' kväll!

    SvaraRadera
  2. Här tar alltid mitt förråd av kakor slut... ;)

    Kram

    SvaraRadera