torsdag 13 mars 2014

Ny kille

Så sitter jag här, mellan två arbetspass. Dagen igår tillbringades i butiken och natten som gått har tillbringats på jobbet på sjukhuset. Där ska även kommande natt spenderas. 

Trots att det var till att skrapa rutorna i morse har vårvärmen ännu inte givit vika på Österlen, och jag vaknade halv två i eftermiddags till ett alldeles strålande väder med en sol som sken från en klarblå himmel. Trots en lite allmänt "saggig" känsla, och med en träningsvärk från "hell" (efter tisdagens yoga) var det ju bara helt omöjligt att sitta inne!

Nej, ut i trädgården och det vackra vädret! Ett rejält röjartag och vips så var lavendeln och murgrönan rejält tuktade. Helt fantastiskt gott luktar det när man klipper ner lavendeln. Fast det bara är visset och torrt så finns det mängder av doft kvar i allt det där skruttiga.  
Så när jag var där ute och härjade så kom jag på att jag har ju inte visat er min nya kille...


Han fick följa med mig hem förra onsdagen när jag hade varit och jobbat på MaKalösa Trädgårdar. Nu blir det ju så där svårt igen - så himla mycket fint, och jag vill ha, ha och ha, fast jag redan har.
Igår klarade jag mig bättre - hade icke en pinal med mig hem fast det kom flera leveranser med saker. Framförallt var det leveransen med kryddörter som "kliade" mest. Jag går verkligen igång på allt det gröna! Och nu är det så där grönt och skönt på borden och i växthuset igen i den fina lilla handelsträdgården.

Nu ska jag strax iväg och jobba igen, men fram till dess kan jag njuta av denna lilla utsikt från TV-soffan...



Ha det gott - imorgon är det FREDAG :)!

/Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar