fredag 28 mars 2014

Fredagsgöra

En dag på språng. Så kan man väl sammanfatta dagen...

Inleddes med ett besök hos "bildoktorn" med inställning av hjulen. 745:- kr för 10 minuters behandling. Man valde helt klart fel bransch en gång i tiden...
Sedan blev det storhandling - det vankas "kalajs" i helgen. Båda sönerna ska firas i morgon, och då behövs en hel del förning att soppa i gästernas magar :).

Plocka undan, städa, tvätta, förbereda morgondagens mat och så laga kvällens middag. PUST!


Men jäklar vad gott det blev! Jag mortlade vitlök, färsk rosmarin och färsk basilika med lite olivolja och rivet citronskal. Detta "mojs" gneds sedan in på en ekologisk oxytterfilé som helstektes i ugnen. Till det blev det ugnsbakade rödbetor med vitlök och mejram och en "himmagjord" rödvinssås med massor av timjan!
Behöver jag nämna att jag ÄLSKAR kryddörter??

Nu är det fåtöljen, ett (eller två) glas rött. I morgon är det Spin of hope ( jag har fått rycka in på en cykel), och sedan blir det mer kalasförberedelser innan gästerna anländer.

Ha en riktig härlig helg!

/Lotta

3 kommentarer:

  1. Mums! Jag älskar kryddörter med!
    Själv funderar jag på att bli tandläkare, snacka om timpeng! ;)

    SvaraRadera
  2. Mums. Det där lät ju hur gott som helst. Nu blev jag verkligen hungrig!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Bilmekaniker, tandläkare eller varför inte advokat. Tror du det är försent att sadla om? :) Vilket härligt väder vi haft i helgen. Kram Bosse

    SvaraRadera