tisdag 1 januari 2013

Tuffa tider

1:e januari 2013. Ett nytt år, och ofta en ny start för många oavsett vad det gäller. Men just denna dag är nog den mest klassiska när man vill att förändringens vindar ska börja blåsa, och något nytt och fräscht skall få liv.
Oftast, eller jag tror faktiskt alltid, vill man ju att dessa självvalda förändringar ska leda till något gott och bättre.

Jag är inte mycket för att titta tillbaka och summera, utan väljer oftast att titta framåt istället. Men ibland måste man summera och göra tillbakablickar. För mig har en sådan summering varit nödvändig när det gäller företaget, Brunnshälsan. Och då kan jag inte säga annat än att det är och har varit tuffa tider sedan ett bra tag tillbaka.

Det är snart ett år sedan jag bytte lokal och satsade på att utöka med större butiksdel och betydligt utökade öppettider. Och gudarna och ni alla ska veta att jag verkligen trodde på detta! Jag lade ner enormt mycket tid på att handplocka det jag ville skulle finnas i butiken, alltifrån heminredningsprylar till kläder och teer och choklad.

Bild från butiken i april 2012


Tyvärr funkade inte denna satsning. Jag har inte alls fått den respons och omsättning som krävs för att kunna hålla en butik igång. Varför vet jag inte, om det är läget som är fel, om utbudet inte är bra eller om prisklassen inte är bra? Det enda jag kan konstatera säkert är att det inte funkar...

Så till följd av detta har ju nu varit tvungen att vinka farväl till Karin som har jobbat i butiken, och får nu själv ta över denna syssla. Eftersom jag jobbar med behandlingar två dagar i veckan och har ett nattjobb på sjukhuset så innebär det att möjligheterna att ha öppet i butiken är ytterst begränsade. 

Så från och med denna veckan är butiken öppen på fredagar mellan kl 13.00-16.00. Det blir "som förr"... 

Men varmt välkomna på fredageftermiddagar, eller varför inte på en behandling :)?

                         Lev väl!
                         /Lotta

4 kommentarer:

  1. Usch det är så tråkigt!
    Jag vet ju att du kommit fram till att det är det rätta beslutet, men det känns ju ändå vemodigt. Man blir ju så besviken när man verkligen TROR på något!

    Hoppas du ändå känner att du fattat rätt beslut, och att det går bra med dina fortsatta framtida planer!

    Nyårskram!

    SvaraRadera
  2. Ibland kan det vara roligt att blicka tillbaka på året som gått;)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Åh...så trist att det inte funkar. Kan gott förstå den där känslan när man verkligen satsat och att det sen inte räcker hela vägen fram. Så synd för det ser ut som om du har en jättefin butik. Håller tummarna för att det vänder...!

    Önskar dig en fin torsdag!!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  4. Attans vad trist Lotta!
    Det finns en tid för allt även om set känns tungt nu och med allt jobb i bagaget för satsningen. Jag ser verkligen fram emot att läsa å höra om dina framgångar med pedagogutb. och allt spännande det medför.
    Kramar Maria

    SvaraRadera