torsdag 17 januari 2013

Övning ger färdighet...



Överst på min önskelista till tomten fanns önskan om en yogamatta. Tomten förbarmade sig inte, men det gjorde däremot sönerna och mannen, och jag fick en fin ekologisk yogamatta.

Tiden springer som bekant iväg, och jag har inte haft möjlighet att inviga den. Den har stått och sett ledsen ut i ett hörn; "Snälla Lotta, här är jag - kom och ta mig, jag är din..." 
Nä, kanske inte riktigt så, men jag har väldigt gärna velat testa den. Så idag! Nya träningskläder uthämtade på postens utlämningsställe, inga tilltalande pass på "Friskis", och tre jobbenätter i vänten - då blev det äntligen av.

                     
Solhälsningen
En timmes yoga pass hemma i vardagsrummet med en lånad yoga-DVD gör en precis lika "svitt" som ett yogapass i klass på Friskis. OCH jag var precis lika stel som en pinne här hemma som när jag gick och tränade mer organiserat...
Men Solhälsningen den sitter snart!!

Nu en halvtimmes vila på soffan för mig innan det bär iväg till vårdverkligheten :)...

                          Lev väl!
                          /Lotta

                      
                     

1 kommentar: