lördag 5 januari 2013

Demonjakt!!

Jag har varit lite osynlig här på bloggen de senaste dagarna. Anledningen är enkel - jag är fullt upptagen med att jaga ut en demon som i december månad intog min kropp. 

Han kom smygande i början av månaden och ansatte mig på ett milt vis. Men ju närmare julen kom, ju aggressivare blev han. Lagom till nyårsafton lämnade han mig inte ifred en endaste sekund. All min vakna tid rev och slet han i mig. Borrade sina vassa klor rakt in mig samtidigt som han hånade min svaghet att göra mig fri från honom.

Herr SOCKER är hans namn... 

Efter att en väldigt lång tid ha klarat att hålla mig på banan, och ge min kropp näringstät föda stöp jag pladask!Pepparkakor, kolor, choklad, smågodis, risgrynsgröt, mackor - allt slank ner! Kalla det off-road, off-pist eller vad som... Men illa på det var jag!

Så mitt recept på demonutdrivning är brutal diet tillsammans med en kraftig dos av motion. Den brutala dieten skall bara vara max 14 dagar, sedan är det tänkt att övergå till den kost jag hållit mig till sedan okt 2011, motionen däremot är tänkt att doseras kraftigt forever.(Men efter jympapass i torsdags, crosstrainer i går kväll och crosstrainer i förmiddags finns det inte många kvadratcentimeter av min kropp som inte har träningsvärk. För att inte tala om mina vader som känns som om musklerna har förkortats med 10 cm på varje ben...)

Just nu känns det inte som att det var en bra idé att släppa totalt, men det är bara till att bita i det sura äpplet och ge demonen vad han tål!!

                           Lev väl!
                           /Lotta



 

2 kommentarer: