tisdag 15 januari 2013

Jag har så mycket att berätta

I dag har jag verkligen mycket att berätta, men då hade det blivit ett kilometerlångt inlägg...
Jag nöjer mig med en del idag, så berättar jag mer en annan dag :). 

Jag berättade i årets första inlägg att det sedan ett bra tag tillbaka varit väldigt tufft att driva mitt lila företag. Arbetsinsatsen har varit (och är fortfarande) orimligt stor för mig, och det sliter hårt både kroppsligen och själsligen.
Jag har i många år velat ha någon kollega att jobba tillsammans med, men tyvärr inte fått napp hos någon. Det är ensamt och tungt att behöva göra allt själv, och orken och inspirationen får aldrig tryta. Eftersom kroppen och mina händer är mitt arbetsredskap får dom aldrig heller strejka... 
Men tusentals massagebehandlingar har satt sina spår, och händer, höger axel och ländryggen är inte så samarbetsvilliga längre. Med andra ord så har jag oftast mer eller mindre ont.

Så jag har tagit beslutet att till sommaren sluta att ge behandlingar. Brunnshälsan kommer att stänga den 31:e maj. Tyvärr har jag i skrivande stund inte lyckats få någon annan att ta över, men förhoppningen är att det ska kunna lösa sig. Massörer finns det ju ganska gott om här i vår lilla stad, men hudterapeuter är det desto färre av (det är ju bara jag...). Men som sagt - jag jobbar på det!

Men det är också så att när man stänger en dörr så ges man möjligheten att öppna en annan! Jag går ju en pedagogutbildning, och väljer därför att öppna dörren för detta. Och på köpet då kommer jag att få tre fantastiska samarbetspartners :)!!

Jag är så glad över att få möjligheten att samverka med dessa tre ursköna "bönor". Pigga, glada, varma, inspirerande...

Carina, Malin och Karin
... Carina från Lavendelkiosken och Malin och Karin från MaKalösa Trädgårdar.  Så från i mars kommer jag att flytta upp delar av mitt sortiment till MaKalösa Trädgårdar, och jag kommer även att vara på plats där en dag i veckan. Oj vad kul det ska bli!!

Vegetabiliska- och eteriska oljor, vitalprodukter, örter, te, choklad och hudvårdsprodukter kommer jag att ta med mig i "flytten", men jag kommer att berätta mer om det framöver. Likaså om alla de roliga arrangemang och workshops som ni bara MÅSTE vara med på ;)...

Nu blev ju inlägget lång ändå, men som sagt - jag har ju så mycket att berätta!

                            Lev väl!
                            /Lotta


 

2 kommentarer:

  1. Det kommer att bli så bra!!
    Lycka till med "flytten"!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina "Älvan"! Japp, det kommer att bli jättebra..

      Radera