lördag 19 januari 2013

Singel-lördag

I dag har jag firat lördag i ensamhetens lov. Mannen och sönerna gav sig av i morse lagom till jag skulle gå och lägga mig efter en natts arbete. De skulle ha en "grabb-dag" tillsammans... Skidåkning uppe på Vallåsen. (Och jag är sååå tacksam att jag jag har jobbehelg och slipper eländet!)

Lugnt och skönt i huset, och jag kunde sova länge. Sedan frukost och lite småplock här hemma innan jag återigen gav mig på en timmes poweryoga :). Ganska stram på baksidan av benen efter gårdagens crosstrainer sejour...

Kvällen "middag" blev en snabb variant. Jag tycker det är tråkigt att laga mat i vanliga fall, och ännu tråkigare när jag är ensam, så här har ni kvällens enkla supé...
..."man tager vad man haver"-smoothie. Babyspenat, vatten, ½ avocado, 1 kiwi, hallon och blåbär, probiotika och en klick kesella förvandlas till...
... en hel liten måltid toppad med rostad kokos. Så sjukt gott!!

Och kvällens drink; en liten "hutt" Echinacea tinktur :). Allt för att mota eventuella förkylningar och andra infektioner!
Till sist avrundades denna enkla men livgivande måltid av en mugg te och en näve paranötter (har snöat in fullständigt på dessa ljuvliga nötter). Så nu är jag rustad för ännu en natts arbete. Ser fram emot att höra om skidåkarnas äventyr i dag, men de hinner inte hem innan jag ger mig iväg, så jag får allt vackert vänta tills i morgon med det.

En fortsatt fin lördag önskar jag er där ute i stugorna :)!

                             Lev väl!
                             /Lotta


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar