onsdag 30 januari 2013

Ont om tid

Ont om tid det har jag gott om! Det är ett märkligt fenomen det där. Det kvittar liksom hur jag bär mig åt, för jag har alltid mer att göra än jag har antal timmar till.

Annars handlar det kanske om att jag vill så mycket... Eller att jag har alldeles för mycket arbetstimmar och på tok för lite timmar hemma? Och även om jag är hemma så kan fler timmar gå åt till jobb. Som ikväll till exempel - över två timmars pappersarbete. Jag gillar INTE att joxa med papper!! 
Alla som arbetar på bank, skatteverket, ja - kontor i största allmänhet får en enda stor kollektiv diagnos av mig varje gång jag hamnar i detta nödvändiga men illa omtyckta moment.

Nä, nu känner jag att jag vill vara ledig. Ha sommar och sol. Ägna dagarna åt att göra absolut ingenting...
Tids nog säger mannen, tids nog blir det sommar och sol igen. Och ledighet...

Längtar!!
                        
                           Lev väl!
                                                                    /Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar