onsdag 23 januari 2013

Ekologiska sojavaxljus

Nyss hemkommen från ännu en rolig workshop-kväll på Brunnshälsan kan jag nöjt konstatera att jag har det bra. Bra som får lov att pyssla med det jag älskar och brinner för; lära ut hur vi kan ta hand om och hedra Moder Jord genom att ta ansvar för vår konsumtion. I detta fallet gäller det hudvård, vad vi konsumerar och hur vi konsumerar. 
Mina små workshops tror jag kan fungera som "tankeväckare", och det är så kul att se att folk börjar tänka till.

Men dagens inlägg skulle inte handla om detta, utan om mitt nya projekt. Jag har börjat tillverka ekologiska sojavaxljus som jag använder de fina eteriska oljorna från Hermitage till.

Doftljus på gång
Det här med soja är lite kontroversiellt när det gäller miljön, för sojaodlingarna är som regel väldigt miljöbelastande. Men det finns soja som odlas ekologiskt och med hänsyn till miljön. Det vax jag använder kommer från certifierade ekologiska odlingar i USA.
Väldoft!
Just nu testkör jag de olika dofterna jag blandat, innan jag släpper ut mina ljus till försäljning. Men håll ögon och öron öppna - förhoppningsvis har jag snart ljus ute i butiken :).

                            Lev väl!
                            /Lotta

1 kommentar: