fredag 11 januari 2013

Jäklar vad bra jag é!

VARNING! Dagens inlägg är bara en enda egotripp!! Så för er som inte vill läsa om detta; håll för ögonen en hel massa rader...

Men jag måste bara berätta hur bra jag tycker att jag är :)!

Demonen (Herr Socker) är nu avhyst från min kropp med besked, och jag hoppas att han hädanefter håller sig borta från mig. Hans äkta hälft, Fru Soffpotatis har också fått "kicken", vilket jag är VÄLDIGT glad för. Hon gör verkligen ingen glad!!

På åtta dagar har jag nu avverkat tre jympa-pass, två omgångar i gymmet på min kompis crosstrainern, och ett spinningpass. OCH så har jag lyckats ta mig tillbaka till en vettig kosthållning igen.

Mums!
Men det där med att komma igång med träning efter flera års uppehåll kräver sin kvinna.

När alla andra studsar omkring som studsbollar med sina fasta små rumpor väl korrigerade med övriga kroppen, då har jag fullt upp med att samla ihop min icke-fasta rumpa som studsar i en helt egen takt - helt åtskild från övriga kroppen! När det sedan är dags för stretchingen och man ska ta plats på golvet, då fördelar sig min kropp typ Barbamammans, när de andra fortfarande är väldigt väl sammanhållna. 

Då är det svårt att tycka att det är jättekul, men skam den som ger sig!
Jag väntar på att den härliga endorfin-kicken ska infinna sigför då blir dessa saker så oväsentliga, och jag kan verkligen fullt ut njuta av träningspassen. 

Efter kvällens spinningpass fick jag en liten kick i alla fall - for på som en Duracellkanin när jag kom hem; städade på toa, satte i gång en maskin tvätt, gjorde ansiktsrengöring med peeling och ansiktsmask, saltskrubbning av kroppen i duschen och SEN till bords för att avnjuta en god middag som mannen fixat när jag var och tränade. Inte illa!

Och det bästa av allt: -5 kg på vågen sedan förra onsdagen:)...

Alla ni som hållit för ögonen; nu går det bra att öppna dom igen ;).

          En trevlig helg önskar jag er alla!

                          Lev väl!
                          /Lotta

3 kommentarer:

  1. -5 kilo!!
    Kanon!
    Gud så duktig du är.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Du är helt fantasisk! Väldigt underhållande läsning.
    Kram

    SvaraRadera
  3. 5 kg, men shiiit så bra jobbat!!!

    SvaraRadera