fredag 1 februari 2013

I huvudet en alldeles vanlig fredag

Då var det dags för helg igen, och jag ska "som vanligt" tillbringa den med fyra nätters arbete... Börjar nästan bli en ful ovana det där - men i gengäld ska jag vara ledig följande tre helger sen :). 

Jag har haft en alldeles särdeles bra fredag trots att jag är på arbetsdag/natt nr tio i ordningen (bara sju dagar till innan jag är leeeedig). Efter två tidiga "taxi-turer" till tåg och skola gick jag och lade mig någon timme till, och lyckades faktiskt somna om. Tacksamt när man vet att man inte kommer i säng förrän vid åtta-tiden nästföljande morgon... 

Sedan har jag tillbringat eftermiddagen med arbete i butiken. Det är faktiskt riktigt kul att vara butiksbiträde igen. Jag känner hur mycket det har fattats mig. Den här kontakten med kunderna som kommer in och är nyfikna på mitt sortiment eller har undringar om något. De fina mötena och samtalen två individer emellan. Och något som absolut inte gjorde saken sämre var att en fin vän tittade in och tog en kopp te med mig :).

Direkt efter jobb bar det av till ett spinningpass på Friskis. Eftersom det är tajt om tid mellan det att jag stänger butiken och passet börjar, så gäller det att ha väskan packad och klar. Idag hade jag dock glömt en liten men ack så viktig detalj - sport-BH:n! Och visst, det kan väl funka med en "vanlig" på ett spinningpass. Men INTE om outfiten upptill består av ett linne med väl tilltagen urringning! Jag kan riktigt se hur "dom" skulle gunga ut när man ställer sig upp i "position tre" (=skarpt framåtlutad)... Inte bra! Så det blev i raketfart hem och stassa om. Men det jag egentligen vill ha fram det är att det är ett helt fantastiskt sätt att avsluta vardagsveckan med. Man mår så himla bra, och det känns så gott i kroppen av en sådan urladdning innan man kommer hem och äter något lite extra gott.

Kronan på verket denna fredag är att jag hade beställt ett par jeans på postorder. Dom passade inte. För dom var för... STORA :)!!! Oooh vad glad man kan bli för en sån sak då!

       Så med andra ord; Tänk så bra jag har det :)!

Nu väntar den obligatoriska koppen te innan jag går på den första nattens arbete denna helg.

Ha nu en riktigt härlig helg, och passa på att njuta av varandra, ledighet, sol - ja vad som...

                            Lev väl!
                            /Lotta
 

1 kommentar:

  1. Haha...förstår känslan med jeansen:-) Härligt!

    Träning ger alltid en bra feelgoodkänsla efteråt.Synd att det ska vara så motigt att ta sig dit bara! Själv har jag ett litet gym på området där jag bor som tillhör bostadsrättsföreningen. Passar mig perfekt eftersom jag har svårt att ta mig iväg pga av lillan!

    Härligt att du får jobba som butiksbiträde igen!!

    Kram cecce

    SvaraRadera