tisdag 29 april 2014

Ett litet livstecken...

Ett litet livstecken från mig så här lite sent på tisdagskvällen. Jag finns, och jag har inte slutat blogga, men det har varit så väldigt mycket annat de senaste veckorna.

Jag tänkte att ni får en liten "kortis" i bilder som visar vad jag har pysslat med.

Allra mest har jag pysslat med...



MYCKET(!!) jobb på sjukhuset. Bara det i sig själv gör att det genast blir både mindre tid och inspiration till att blogga. 


Utöver detta lilla "nöje" har sonen haft 18-års fest tillsammans med en kompis...

Partykillarna fick vingar och tiaror av omtänksamma vänner :)...

82 ungdomar "partade" loss i hyrd lokal i lördags, och vi föräldrar stod för marktjänsten. Så himla trevliga ungdomar, och så härligt att se att de hade det kul. Men det medförde ju en hel del jobb, vilket betyder mindre tid i cyberspace för "mamsen" :).



Utöver detta har jag varit på energibehandling hos kloka och duktiga Monica som driver företaget "Fri" här i Simrishamn...

En stunds välbehövlig avkoppling...



En timmes andlig "röntgen" för att scanna av hur det står till med energiflödet i mina chakran. Jag känner att min energi är så himla ojämn - ibland orkar och vill jag hur mycket som helst, och ibland är det precis tvärtemot. 

Och så fortsätter jag min detoxkur...












Just nu är jag inne på min fjärde vecka av "ren" mat och dryck, och jag kan väl konstatera att det är något jag mår bra av.

Vi har haft fantastiskt väder här i Skåne några dagar, och det har skett en färgexplosion i naturen. Det blommar i alla möjliga färger, och mina älskade maskrosor är tillbaka :).


Och det betyder som bekant (för er som hängt med här ett tag) att jag har gjort...



...MASKROSSNAPS!

Sen är det ju så att hushållet har fått ännu en övningskörare...

Premiär bakom ratten!


L har börjat övningsköra, och det har blivit en hel del bilturer på Österlens småvägar de två senaste veckorna.

Sedan har det ju blivit en hel del träning, faktiskt ganska mycket rentav. Yoga, cirkelgym och massor av spinning. Där försvinner också tid som annars antagligen hade spenderats med datorn i famnen.

Så som ni förstår - det har inte riktigt funnits tid att vårda lilla bloggen. Men ett stort tack för att ni tittar in ändå, det värmer!

Nu kallar sängen verkligen riktigt högt, och det är väl bäst att lyda. Späckat schema i morgon oxå ;)...

Ha det gott!

/Lotta

2 kommentarer:

  1. Så gott du har det Lotta. Tack för att vi får följa med lite på vägen. Och du, blogga när du har tid och lust. Vi finns här. Det vet du.

    Ta hand om dig vännen och njut av det vackra vårvädret!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera