fredag 4 april 2014

Vårspaning

Fredag och ledig helg. Det gillas verkligen! Dagens spinningpass avverkades halv åtta i morse, och sedan har det varit full rulle.
Jag har bakat majsknäcke, mandel-och fröbröd, gjort rawfood bollar, förberett dagens middag, bäddat rent i sängar, städat toa, skött undan en massa telefonsamtal och lite annat smått och gott.

Och så har jag varit ute i trädgården på lite spaning efter våren. Det är vackert väder med en massa sol här hemma, men även med en massa blåst som drar ner temperaturen en hel del.

Buddha har flyttat ut igen...
Vår var ordet, och den är verkligen på gång. Man börjar ana grönt på den mesta växtligheten nu...

Mynta

Lavendel

Smultron

Silverpäron

Svart vinbär

Oregano (med egengjord skylt)
Som ni ser - det knoppas och grönskar både här och där :). Men det bästa av allt; min citronverbena har övervintrat, och är nu alldeles full av små gröna blad!


Det trodde jag minsann inte! Citronverbenan är känslig för kyla, och behöver lite vinteromvårdnad, vilket jag inte direkt kan påstå att min lilla planta har fått. Jo, kyla har den fått - inte omvårdnad. Men det får den nu. Jag vattnar den och pratar med den, berättar hur glad jag är över att den överlevt ;)...

Nu tänkte jag hålla lite fredag. En trevlig helg vill jag passa på att önska er alla!

/Lotta

3 kommentarer:

  1. Buddha i trädgården, det har vi också! :-)
    sv:
    Vad får dig att tro det??? ;-)

    Ha en riktigt bra helg!!! :-)

    SvaraRadera
  2. För varje runda man tar hittar man nya saker som poppat upp. Underbar tid vi är inne i nu!

    SvaraRadera
  3. Oj, vilken flit!
    När jag är ledig är jag jätteledig.... Fast i rättvisans namn får jag väl tillgodoräkna mig jobbet i kolonin.
    Och även där spirar det för fullt just nu. Härligt!!!
    Kram ♥

    SvaraRadera