fredag 18 april 2014

Små saker som gör mig glad





Ibland behövs det inte så mycket för att jag ska bli glad. Oftast inte faktiskt. Utan de är de där små, små sakerna som kan göra mig alldeles lycklig.
Som i onsdags tex, när jag var och jobbade i den vackra trädgårdsbutiken, då jag tog en tur ute i själva trädgården och njöt av alla blommande plantor med fjärilslavendel. Då såg jag att dessa vackra blommor var alldeles fulla av små besökare. Små vackra honungsbin som hade så bråttom att samla in nektar. 
Bin får mig att bli glad! Och blommor oxå...


Idag är jag glad över att min träningsvärk från "hell" har försvunnit, och att jag genomförde ett spinningpass igår kväll trots ont i benen, rumpan och magen (sviterna efter tisdagens cirkelgymmande). OCH att jag idag har kört ytterligare ett spinningpass! Det är det här med morotskraften... Det måste det vara!




En go´fika tillsammans med maken efter spinningen gör mig också glad :). Chokladbollar på rawfoodvis och jordgubbar är minsann fina saker det!




Att solen lyser över oss här på Österlen just idag gör mig lite extra glad. Den årliga konstrundan har startat idag, och alla våra konstnärer behöver så väl denna helg för att klara sitt uppehälle, och då är just sol och vackert väder till stor hjälp för dem. 
 
Vad gör  dig glad?

Alldeles snart bär det iväg på ett trippelkalas en stund, sedan väntar en lång jobbhelg för mig. Tre nätter i vårdverkligheten...

Ha en riktigt fin påsk!

/Lotta
 

4 kommentarer:

  1. Härligt att höra om positiva upplevelser.
    Låter härligt med träning, god mat i gott sällskap och fint väder.

    Själv tycker jag också om att ge mig ut i naturen och njuta, en promenad om dagen åtminstone.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter bra det där med en promenad om dagen i vår vackra natur. Ibland är jag i promenadtagen, men så vips är det borta. Periodare får man väl kalla mig :)...

      Radera
  2. Ibland är det små ting som gör en glad.
    Jag missade helgens fina väder pga jobb. Men jag hoppas att det fina vädret ska hålla i sig.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Oftast är det små saker som gör en glad. Många gånger kopplade till familjen eller jobbet!

    Kram

    SvaraRadera