fredag 11 april 2014

Foodpower

Dagens frukost

Vilken kraft det är i "rätt" mat! Rena rama raketbränslet skulle jag vilja säga. Efter fem dagar med mest vegetabilier märker jag skillnad. Klådan är borta, och det röda och irriterade i ansiktet har mattats av.

Lunch

Någon hunger har jag inte känt av dessa dagar, inte heller något sug. Ett bra tecken som betyder att blodsockret är i balans. Det var ju den där tredje dagen, då var jag allmänt låg och kände mig väldigt seg och slö i tanken. Nu däremot börjar det vända. Den där jättepiggheten börjar visa sig. 

Middag

Efter att ha avverkat veckans tredje spinningpass kan jag helt klart konstatera att det är riktig "foodpower" vi pratar om. Så jäkla pigg och full av energi under hela passet. Svett som lackar och endorfiner och adrenalin som pumpar i kroppen. Det är grejer det en fredagskväll!

Dagens meny:

Frukost; jordgubbar, kiwi och mango - bara så där rätt upp och ner med lite örtté.

Lunch; RAW sallad bestående av zuccini, morot, äpple, rödlök, russin, solrosfrön, soltorkad tomat, pressad citron och lite himalayasalt.

Middag; Saffranskokt quinoa med lök och fänkål på en bädd av färsk spenat. Toppad med russin, mandel, granatäppelkärnor och solrosskott. Du milde himmel vad gott det var då!

Idag blev det inga "pulver", utan bara tinkturer och utrensande örtte. Pulver funkar bäst i smoothie för min del.

Himmelskt gott!

Som ni märker tenderar denna blogg att förvandlas till en matblogg de närmsta veckorna :), men så får det vara. Bloggen är min, och jag gör som jag vill...

Ha en riktigt go´helg.
(Själv ska jag tillbringa den arbetandes)

/Lotta

2 kommentarer:

  1. Fördelen med bloggen är att man har makten över den ;-) Skriver vad man vill!

    Ha en bra lördag!

    SvaraRadera
  2. Klart att du ska skriva precis vad du vill Lotta. Då blir det bäst.♥ Vad härligt att få följa din väg och vad roligt att höra att du märker en positiv effekt. Inspirerande!

    Lycka till och ha en fin vecka vännen!

    Kram Lotta

    SvaraRadera