torsdag 3 april 2014

16 år och ännu mera kärlek


Så fyller han 16 är idag - mitt älskade hjärta. Förra veckan skrev jag om den stora kärleken som "drabbade" mig första gången jag blev mamma. Med vilken kraft dessa stora känslor nästan överrumplade mig.

När jag åter blev gravid hade S just fyllt 1 år, och jag var så uppfylld av honom. Jag minns att jag under hela graviditeten funderade över om man skulle ha kärlek över till ytterligare ett barn, och om i så fall denna kärlek kunde vara lika stor?

Med facit i hand kan jag säga att ja, det fanns massor av kärlek över i precis samma kvantitet som första gången jag fick barn. Känslan när jag fick upp älskade lille L på magen var lika stor och vacker som två år tidigare. En blick på honom, och han fångade mitt hjärta för all framtid.

Nu är han alltså 16 år, 193cm lång, men alltjämt min lille påg. Vacker, klok, rolig, tankspridd, tonårsslarvig och omtänksam berikar han mitt liv varje dag. Ännu en gång sänder jag tankar av tacksamhet till universum som lät just mig bli hans mamma.


Han har blivit ordentligt firad idag; frukost och paket på sängen i morse, mer paket och fika (världens sötaste lilla pytte-tårta), och i kväll blir det restaurangbesök i Ystad. Allt enligt jubilarens egen önskan...

Födelsedagströja...
På bilden ovan; L poserar i morse innan han skulle till skolan - iförd en tröja som nyss packats upp.
"Sluda Ron Sluda"... Citat från "Arga skånska män" som båda sönerna lyssnar och skrattar mycket till via Youtube.

Nu åter till firandet...

/Lotta

3 kommentarer:

  1. Vilket härligt inlägg där varje kärleksord gick fram. Helgkram Bosse

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Eller hur? Visst är den det! Storebror blev allt lite avundsjuk :)...

      Radera