måndag 14 april 2014

Bra böcker

Första detoxveckan är avklarad, och det med bravur måste jag få säga. Jag kan konstatera att jag mår väldigt bra, och att energinivån i kroppen är på väg uppåt - samtidigt som vikten är på väg neråt. -4,5 kg!! En VÄLDIGT välkommen bieffekt av denna kosthållning :).

 

Tre böcker som är väldigt inspirerande och innehåller massor av smaskiga rawfoodrecept är de här tre på bilden ovanför. 
"Rawfood på svenska" och "Rawfood - ett lättare liv på tre veckor" av Erica Palmcrantz Aziz och "Rawfood med två detoxveckor" av Ulrika Davidsson. 
Ericas böcker är lite mer "hardcore" och innehåller bara raw, medan Ulrikas är lite mer liberal och innehåller även "varma" recept och mat innehållandes både får/getost och ägg. Själv har jag valt den lite mer liberala linjen för dessa fyra detoxveckor, och äter lite ägg och fetaost, och så försöker jag hålla mig till 80% raw och resten varmt.


Dagens meny:

Frukost: Jordgubbar, avokado och ägg.

Lunch: Det blev ingen - sovmorgon gjorde att frukosten blev sen :).

Middag: Ugnsbakade rödbetor med vitlök, olivolja, balsamvinäger och MASSOR av torkad mejram. Till det fetaost, pumpakärnor, färsk basilika och tomat. Galet gott!!






Dagens spinningpass är avklarat, och även idag var det rejält med "morotskraft" i benen. Det är så himla gott att kroppen jobbar med och inte mot mig :). 
Imorgon kl 08.00 ska jag ge mig utanför min comfortzone. Jag har bokat mig på ett cirkelgympass. En arbetskamrat talade sig varm för denna träningsform häromkvällen, och det var antagligen ett övertygande tal eftersom jag nu har bokat :). Vi får väl se vad jag tycker...

Ha en go´ kväll!

/Lotta
 

2 kommentarer:

  1. Grattis till dina tappade kilon! Inte illa alls :-)

    SvaraRadera
  2. Jag äter inte sån mat men mycket annat gott..

    Ps. jag heter susannepsson på Instagram om du vill se vad jag äter. ;)

    Kram

    SvaraRadera