lördag 5 april 2014

Piffat


Äntligen har säsongen för uterummet dragit igång! Jag älskar vårt uterum, där man är någonstans mellan ute och inne. 

Hela vintern fungerar det som ett extra kylskåp, där vi förvarar grönsaker, rotfrukter och frukt. Plus alla andra grejer som har en tendens att hamna där. 
Så när sedan våren sedan knackar på dörren gäller det att göra ett litet "röj", så att det känns lite mysigare att sitta där ute.


Just idag lyser solen med sin frånvaro, och det är ganska råkallt, men eftermiddagsfikan har ändå intagits här ute. Alla är rörande överens om att det är bästa fikastället just nu :).



Så efter lite röjande och lite piffande är vårt sommarrum fullt brukligt igen, och många timmar kommer att spenderas där det närmaste halvåret.

I övrigt; en lugn härlig lördag med båda sönerna hemma. Fransk köttgryta med rödvin och massor av timjan står på kvällens meny. Vad mer finns att önska?

Ha en forsatt trevlig lördag!

/Lotta

6 kommentarer:

  1. Men åh, vad mysigt med ett uterum. Det önskar jag mig ett jag med :)

    Kramkram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är toppen att ha ett extra sommarrum. Men ska sanningen fram så var jag hård motståndare till detta - det var mannen som så gärna ville ha ett uterum.
      Men man är inte sämre än att man kan ändra sig ;)...

      Kram!

      Radera
  2. Låter som om du haft en riktigt mysig lördag!!
    Och uterummet ser härligt ut. Använder min inglasade balkong på samma sätt:-) Har ännu inte röjt ut och bonat om men det är hög tid!

    Ha en fortsatt skön helg!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var sak har sin tid - din balkong kommer säkert att bli piffad alldeles snart skulle jag tro. Låter som ett fint alternativ med inglasad balkong när man inte har tillgång till trädgård.

      Kram!

      Radera
  3. Ditt uterum ser fantastiskt mysigt ut. Tror jag det att ni kommer att tillbringa många timmar där.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan du tro att vi kommer att göra. Sommarhalvåret är det nog det rum vi tillbringar mest tid i.

      Kram!

      Radera