torsdag 1 maj 2014

Välkommen underbara maj!

Maj, denna underbara vårmånad är här. Idag har vi haft toppenväder med mycket sol och skön vårvärme. Gott så här på en ledig dag :).

Förvisso har jag spenderat det mesta av dagen inomhus, de är ju de där outtömliga tvätthögarna ni vet... 
Men det är härligt att ha terrassdörren öppen och känna den härliga vårluften fylla huset när man går här inne och plockar. Årets första lakanstvätt har torkats utomhus och doftar nu ljuvligt av en kombination av lavendel och frisk luft. Man kan ju inte annat än sova gott i en sådan doftharmoni...

I övrigt har dagen bjudit på bakning, lite matlagning och så förstås spinning! Med andra ord en bra 1:maj.


Jag hänger i med detoxen. Inte så många dagar kvar nu... På måndag är denna fyraveckors städning av kroppen avklarad. Visst är det gott allt jag äter, men så här när grillarna börjar gå varma ska jag inte sticka under stol med att det hade varit väldigt gott att sätta tänderna i en bit kött också. 
Att bli vegetarian på heltid -"föralltidförevigt" skulle jag nog inte trivas med, men absolut att bli "mitt i veckan-vegetarian" skulle passa. Får kanske bli så...



Kvällens middag ser ni på bilden ovan; Tomatsallad med rödlök och basilika, vitkålssallad, ugnsbakade morötter och gula lökar, och till det babyspenat med gurkbitar och paprika. I glaset är det lavendelvinäger med bubbelvatten och honung. Så sjukt gott!!

Ha en go´kväll alla!

/Lotta

 

2 kommentarer:

  1. Härligt att detoxen gått bra. Jag slutade äta kött för ett gäng år sedan och åt endast vegetariskt i tre år, men mådde faktiskt inte så bra av det. Jag tror att det berodde på att jag åt på tok för mycket kolhydrater. Men jag gillar verkligen vegetariskt och det blir det flera gånger i veckan.

    Kram på dig och ha en fin fredag! /Anna

    SvaraRadera
  2. Kan nog lätt bli så att man kompenserar med kolhydrater, men eftersom det är en detoxkur jag genomför så blir det begränsningar även vad gäller detta.

    Fin fredag till dig oxå!

    SvaraRadera