tisdag 15 april 2014

Utanför zonen

I morse gav jag mig utanför zonen. Den där trygga och invanda, där man vet vad man kan, och vad man får. Där man kan känna sig bekväm.

Som jag skrev igår så hade jag bokat in mig på ett cirkelgympass. För mig en helt obeprövad träningsform fram tills idag. 
Väl på plats dök den där tanken genast upp - vad gör jag här?? Och så förbannade jag mig själv lite så där tyst över min dumhet att komma på sådana stålleprov som att gymträna i grupp klockan åtta på morgonen.

MEN så kul det var! En träningsform som passade mig alldeles ypperligt. Gruppträning är liksom min grej i träningsvärlden.
Jag måste säga att jag kände mig väldigt väl omhändertagen som gruppens enda "blåbär". Sofie som ledde passet var till stor hjälp och fick mig att känna mig väldigt bekväm.
Ett stort tack till arbetskamraten som "lockade" mig till att prova!





Efter träningen blev det frukost i form av smoothie med frukt, bär lite grönt osså de där "häxpulvren" (sönernas benämning på mina olika vitalprodukter).




Hela härligheten toppades med lite ekologisk rostad kokos. Yummi!!




I övrigt har dagen bjudit på lite smått och gott. Parfymtillverkning, lite trädgårdsfix (den där rabatten som skulle göras lite prunkande förra veckan...), lite bokföring och så den där eviga tvätten.

I morgon är det onsdag, och onsdagar är som bekant min dag i butiken. En hel dag i allt det gröna och sköna :).

Ha det gott!

/Lotta

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat!!!
    Ja, ibland måste man våga! :-)
    sv:
    Tack så mycket! Jag ser verkligen fram emot det!!! :-)

    SvaraRadera
  2. Oj,nu fick jag ångest...
    Jag som ska börja träna i maj.
    Fan...det är ju snart! ;)
    Kram!

    SvaraRadera