onsdag 31 juli 2013

Chokladfrossa

Chokladfrossa är vad som bjuds här på bloggen idag. 

Efter en härlig inledning på dagen med en timmes yinyoga blev det jobb i lilla butiken. Det är så fint att jag kan ha datorn med och sitta och jobba på den när det inte finns något annat att göra.
Idag har jag hunnit uppdatera min hemsida ordentligt - nästan färdigt faktiskt. 

Tänk att jag haft företag i så många år, men aldrig hunnit med att få den alldeles klar, utan har bara haft en massa tankar i huvudet om hur den ska se ut och vad jag vill ha för innehåll på den, och sedan pga av tidsbrist har det bara blivit det nödvändigaste. Jag är så glad och lättad att jag håller på att återerövra min tid och mitt liv :).

Hursomhelst, när jag jobbade med hemsidan och foto till den slog det mig hur många olika sorters choklad jag har i min butik.

Så "vassegoa", jag bjuder på lite smakprov här...









Lavendel, mint, apelsin, espresso, havssalt, citron/kardemumma... 
Så många smaksättningar, den ena godare än den andra (dock inte espresso för min del - jag gillar INTE kaffe). Och för att inte tala om namnen på de engelska Chocolate&Love chokladen; Filthy Rich, Orange Mantra, Crushed Diamonds, Coffe Affair... Som smaklökspoesi liksom. 
Gemensamt för alla choklad är att de är ekologiska (och grymt goda), och en hel del av dom är också Fairtrademärkta.

Och nu tror jag att det vattnas i munnen på många av er, så varför inte tävla om lite choklad?

En lott: Lämna en kommentar HÄR PÅ BLOGGEN (inte FB) och skriv vilken smak som är din när det gäller choklad.

Två lotter: Länka till detta inlägg (gärna med någon av chokladbilderna) på din egen blogg (eller FB om du inte har någon blogg). Plus kommentar enl ovan...

Tre lotter: Gör enl de två punkterna ovan, samt bli följare av min blogg :).

Tre vinnare kommer att utses på måndag 4/8 kl 18.00. 
En blir lycklig vinnare till TRE choklad, en annan blir glad över att få TVÅ choklad, och en tredje blir ETT choklad rikare.

Så, vad väntar ni på?? Sätt igång och tävla :)! 

                          Ha det gott!
                           /Lotta


11 kommentarer:

  1. Åh...jag som bara ÄLSKAR choklad!!!
    Det tog ett tag innan jag läst igenom hela inlägget, det var liksom som om jag fastnade på bilderna på chokladen... ;)

    Och nu har jag dreglat färdigt och gjort mitt:
    1. kommenterat
    2. länkat till din hemsida
    3. blivit följare (som jag trodde jag va innan men såg bara att du var en av favoriterna!)

    Min favorit choklad? Choklad ska smaka choklad, ev lite av nogat eller kaffe. Gärna mörk choklad...mer detaljerad kan jag nog inte vara.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag börjar med steg 1.
    Visserligen är jag ingen stor chokladälskare, det kanske beror på att jag inte hittat "rätt" smak än.
    Av all de nu nämner tycker jag att citron/kardemumma låter spännande!

    Kram lyckliga du!

    SvaraRadera
  3. Oj..nyvaken och trött...
    Jag minns inte om jag skickade iväg mig kommentar.
    Blev mycket där då jag skulle vara med i din fina tävling.
    Även om jag skickade kommentaren så gör jag det igen...för säkerhet :)
    Jag skrev att jag älskar lavendel och jag älskar choklad. Så jag har nu fixat TRE lotter :)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Jaaa, jag är ju en inbiten chokladoholic (även om jag i skrivande stund inte ätit choklad på 2 månader...ja, förutom Nutella då som ju faktiskt inte är GODIS - utan ett PÅLÄGG!! Eller hur...?!) ;)
    Jag ska FÖRSÖKA klara av alla 3 uppgifterna, även om jag inte är den mest tekniska i denna världen!

    Chokladfavvisarna är när det är lite crisp i...eller smak av havssalt...apelsin...nougat...kaffe...(även om inte jag heller dricker kaffe, så tokgillar jag allt annat som smakar kaffe. Lite crazy, men så´n e ju jag!)

    SvaraRadera
  5. Jag ÄLSKAR choklad! Gärna med kaffesmak eller citron kardemumma. Det jag inte är så glad för är lavendelchoklad konstigt nog :))
    Hade gärna smakat massa nya smaker också!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  6. Länkat till FB, check.
    Kommenterar att det du skriver alltid är up to date och inspirerande :)
    Min favoritsmak, hehe, jag gillar det mesta men lime, citron, apelsin....
    Tack för att jag får följa dej här, Kram.

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig chokladkavalkad, klart jag vill vara med. Länkar på FB så klart. Mörkchoklad med en liten twist av apelsin det är min stora favorit.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Choklad....mums.......Salt och Lakrits är mina favoritsmaker och Choklad/nougat förståss!

    SvaraRadera
  9. Jag är faktiskt ingen älskare av choklad. Haha! Första kvinnan som säger det? Däremot maken älskar det, gärna mörk dessutom. Så för hans skull så hoppar jag på! Salt gillar han säkert.

    SvaraRadera
  10. Jag älskar chokGLAD, gärna med mint.
    Jag har uppfyllt alla krav så tack till tre lotter :)
    Kram

    SvaraRadera
  11. Helena i Uppsala
    Jag gillar mjölkchoklad med marsipan eller mandelmassa i - finns det? Nu för tiden är det ju bara mörk choklad som gäller så jag faller utanför ramen!

    SvaraRadera