onsdag 24 juli 2013

Då var den slut

Jaha, då var den slut, den första semestern på nio år. Den satt fint må jag säga!

Idag har jag varit och arbetat i det lilla örtparadiset, packat upp och prismärkt en massa fina trädgårdsprydnader. Och nu väntar tio timmar i "vårdverkligheten". Just nu känns det som min kropp är väldigt oförstående till att den inte ska få gå och lägga sig förrän klockan åtta i morgon bitti...

Som jag skrev igår är det lavendelvecka på MaKalösa Trädgårdar, så idag bjuder jag på lite lavendelbilder :).

Lavendel

Lavendelkioskens produkter
Ekologiskt lavendelchoklad
                                                            På återseende :)!
                                /Lotta

8 kommentarer:

  1. Lycka till på första arbetsdagen.
    Jag önskar att du hade kunnat skicka doft med de vackra bilderna!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Mmmmmm....jag kan känna doften ända hit, till Norrland, av dina lavendelbilder.
    (kan hända att jag nyss varit ute och dragit mina fingrar genom mina små, oblommande lavendlar) ;)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Första semestern på 9 år??? Oj!!!
    sv:
    Ja, du är duktig som fixar att springa! :-)

    SvaraRadera
  4. Vad glad jag blir av att höra att du har haft en riktigt härlig semester. En efterlängtad sådan också. Och förhoppningsvis kommer det inte dröja ytterligare 9 år till nästa semester.

    Jag hoppas du får ett bra första arbetspass efter semestern Lotta. Ta hand om dg!

    Kram Lotta

    Ps. Ljuvliga lavendelbilder! :)

    SvaraRadera
  5. Inte haft semester på 9 år? Men då var du verkligen värd den! :)
    Min kropp fattade nog inte att jag börjat jobba igen. Jag vaknade 10.30 och blev chockad över hur länge jag sovit. Flög nästan upp ur sängen då jag kom på att jag SKA ju sova eftersom jag jobbat natt... :)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ekologiskt lavendelchoklad..DET lät spännande!
    Vad bra att du haft det bra på din semester.
    Laddat batterierna så man klarar av att jobba ett år till.
    För det blir väl semester då igen?
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Vilket bra sommar du valde för semester. Ska du vänta nio år till nästa? :)
    Vad vore livet utan lavendel. Vi har flyttat ofta men snabbt gör vi ordning en ny lavendelhäck. Jag har min favoritfärg men det bästa är doften. Underbart att sticka ner näsan. Jag har hört talas om chokladen. Den ska testas snart. Måste vara extra nyttig. Lavendelkram

    SvaraRadera
  8. Både Lavendel och Makalösa trädgårdag är ljuvliga. Men första semestern på 9-år det låter lite väl sällan. ha en fin dag och kram till dig

    SvaraRadera