lördag 13 juli 2013

Oj vilken dag!

Vilken dag jag hade igår, eller framförallt - vilken kväll!!

Jag inledde dagen med mitt "bränna fläsk" tema. Upp förhållandevis tidigt och upp till Friskis. Enl FB skulle det vara ett spinningpass kl 08.30, men se tji fick jag. 
Så istället styrde jag kosan mot skogen och motionsspåren där. 2,2 km löpning lyckades jag avverka utan att stanna, gå, svimma eller dö. De ni!! Men illamående och blodsmak i munnen det hade jag. Så nu är åters löprunda avklarad - jag är väldigt regelbunden i mina vanor. Det brukar bli en runda om året :).

På väg tillbaka till bilen hamnade jag i en riktig skattkammare. Massor av fina groblad växte bredvid stigen, och jag plockade en rejäl bukett som hamnade i olivolja när jag kom hem. Kommer att bli finfina salvor av detta i vinter.

Groblad
På seneftermiddagen gav jag mig ut på äventyr. 
Jag tog tåget till Malmö, där jag skulle vara med på en bloggträff. Så spännande och nervöst!! Jag hade inte träffat någon av dem tidigare, men läst deras bloggar, och även kommenterat till en del.

Afrodite har Camilla och Carina från Norrland på besök, och hade därför fixat denna "hemliga" bloggträff. Vi träffades på en mysig restaurang "Gränden" i Malmö. Gissa hur kul vi hade? Skrattkramp...

Tänk att man kan finna sig så väl tillrätta med människor man aldrig träffat innan. Det är en fin och spännande värld den här bloggvärlden. Så stort tack till Afrodite som ordnade det hela, och tack till er andra oxå, Camilla, Carina, CecceDecdiaMoiZnogge och Åse. Jag ser redan fram emot att få träffa er alla igen, men då håller jag tummarna för att Susanne också ska vara med :).




Nu bär det av till Malmö igen! Jag säger bara Gyllene Tider...

                        Ha en fin lördagskväll!
                                                                        /Lotta

19 kommentarer:

  1. Tack för igår, så super kul att ses, vilken kväll.Underbar. Kram Åse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv Åse! Verkligen kul att göra sig lite bekant med dig :).

      Radera
  2. Men visst var det trevligt och så kul att träffas! Hoppas att det blir en riktigt gyllene kväll ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul i Malmö x 2... Så kan man väl sammanfatta helgen :). Kvällen var alldeles gyllene kan du tro!

      Radera
  3. Inte märkte jag nån nervositet! Tack för roligt, informativt och intressant samtal.
    Jag tyckte vi hade jätte, jätteroligt.
    Det flesta har jag ju träffat några gånger förut men det var himla roligt att göra ett par nya bekantskaper.
    Jag ska läsa in mig lite mer här hos dig.
    Hoppas du orkar hålla dig vaken under hela konserten. Men du är ju vältränad nu ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, visst är jag väääldigt vältränad...

      Radera
  4. Åhhh...jag blir alldelens full i gråt när jag ser dina bilder från er kväll...!
    Jag önskar att jag var med på er underbara kväll men du...nästa gång! DÅ ska jag baske mej vara med!

    Det var iaf roligt att tala med dej i telefonen!

    Kram fina du!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var så kul att få prata med dig oxå! Jaja- väntar bara på norrländsk bloggträff då ;)...

      Kram!

      Radera
  5. Tur att vi knäppa rackare inte skrämde livet ur dig! Det var jätteskoj att träffa dig!
    Hoppas att du har det superskoj ikväll med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar knäppa rackare... Och det krävs mer för att skrämma mig :).

      Radera
  6. TACK själv, fina du! ♥ Det var verkligen jätteroligt att du kom! :)
    Vlket härligt gäng och vilken underbar kväll! :)
    Fler träffar kommer det att bli!

    Kram från mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ser genast fram emot nästa träff :)!

      Kram!

      Radera
  7. Sv: Nu har jag varit där två gånger på kort tid, men annars är det väl som alltid... man blir hemmablind, är nästan aldrig där. men det är ju så mysigt!

    SvaraRadera
  8. MEN hur var kvällen med Per Gessle & co??
    Eller har du kanske inte hämtat dig än?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå Moi, jag är återhämtad. Det var en riktig toppenkväll! (Jag var tämligen hes på hemfärden, och rösten är väl inte riktigt som den ska än.) Men Bruce konserten var ett strå vassare. Nu får vi locka på mr Fogerty :)...

      Radera
  9. Så roligt att träffa dig! Kul att du kom!
    Ja, visst är den underbar, bloggvärlden :)
    Om vi tänkt på att GT hade varit i Malmö samtidigt som oss, då hade vi nog planerat in det med. Nu får vi vänta till Augusti då dom gästar Örnsköldsvik :)
    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan lova dig att det är värt att vänta på. De körde nästan uteslutande "gamla örhängen", den ena bättre än den andra :).

      Kram!

      Radera
  10. Kul att ses en LITEN stund. :-)

    SvaraRadera