fredag 26 juli 2013

Förpassade

Gårdagens ilska är som bortblåst, och skönt är det. Det går så mycket energi till att vara arg.

Ikväll lyssnar jag till glädje. I trädgården huserar ett 30-tal ungdomar - äldste sonen har poolparty. Och vi övriga i familjen är förpassade upp på ovanvåningen...
Just nu är stämningen hög här, och det är VÄLDIGT vått på golven på nedervåningen. Men roligt har de, och det glädjer mig.

Eftersom vi varit förpassade hela kvällen fick det bli middag inne i den lilla staden...


Det blev en delikat middag på en nyöppnad restaurang här i Simrishamn - "En gaffel kort". Ett riktigt mysigt ställe!


Ops! Där hamnade sonen med på ett litet hörn...

God service och fantastisk mat (som försvann i ett huj och inte lyckades komma med på bild...). Kan varmt rekommenderas!

I morgon sägs det att det ska regna, och för maken och mig väntar totalröj av salongen. Den ska tömmas och städas. Kan väl vara passande väder till det lilla lördagsnöjet...

                           Allt gott!
                           /Lotta

12 kommentarer:

  1. Men?! Får vi nu inte veta vad det var som retade upp dej så?? Hmpfr! ;)

    En gaffel kort...det ska jag lägga på minnet! Alltid roligt med bra matställen!
    Vi sa det när vi satt i Köpenhamn och åt en kväll, att vi måste äta i Ystad oxå nå´n gång i sommar. På det stället som öppnade i fjol, tror det hette Upp eller Ner. Eller nå´t ditåt. Mitt emot Store Tor. Vi gillade det jättemycket då i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har bara testat det när det hette "Lottas". Fint namn... men vi var inte jätteimpade av maten. Tror oxå att det numera heter Upp eller Ner. Får väl testas någon gång :).

      Radera
  2. Läste om ditt arbetspass... usch så trist!

    Men åh så kul med poolparty. Kan tänka mig att 30 ungdomar hörs ganska bra :)

    Jasså regn i morgon?... ja ta det ni, så kan vi ta solen ;)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det "bidde" inget regn... Bara sol och varmt som tusan!

      Radera
  3. Läste också gårdagens inlägg...sååå trist...
    Tur att det känns bättre idag.
    Ojojoj...30 ungdomar...kan tänka mig att det är livat. Men ooo vad kul dom ska ha.
    Här har dom lovat sol, men just nu ligger dimma över oss :(
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, här var livat i holken kan jag lova! men de var inte lika pigga i lördags sen :)...

      Radera
  4. Poolparty!? Du skulle inte kunna bjuda på nån bild därifrån. Vid nästa tillfälle då förstås...
    Synd man bor så långt ifrån "En gaffel kort" men ett lätt namn att lägga på minnet.
    Här råder lugn idag... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inga bilder... Men det blir med all säkerhet fler tillfällen :).

      Radera
  5. Skönt att höra att ilskan har lat sig Lotta. Det är så trist med människor som hellre sänker än lyfter andra människor. Som låter sina ena tillkortakommanden gå ut över andra människor. Och jag förstår att du blev arg, ledsen och sårad. Men skönt att du fick ventilerat (bloggen är ett utmärkt redskap för sådant tycker jag) och nu kan släppa och gå vidare. Det tar så mycket kraft att vara arg. Det är de inte värda.

    Jag hoppas att sonen och hans kompisar hade en härlig kväll? Poolparty låter härligt och än mer i denna värmen. :)

    Jag hoppas att det har gått bra med salongsröj och att ni har en fin söndag.

    Kram Lotta

    Ps. Tack för dina alltid lika fina ord hos mig. Du ren pärla!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå Lotta, de hade verkligen "rajtantajtan" ungdomarna. Men verkligen kul!
      Salongsröjet gick bra, och nycklarna är lämnade idag. Äntligen!!

      Tack för dina fina ord :).

      Radera
  6. Bra att det gick snabbt över. Blev det något vatten över i poolen? :) Jag gillar namnet på restaurangen. Jag plåtade faktiskt deras skylt när vi gick förbi där sist. Hos oss blir det bara ett par droppar åt gången. Jag får allt fortsätta att hjälpa till med att vattna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, visst blev det lite vatten kvar, men det blev till att fylla på. Ett par kubik hade nog försvunnit. Här hemma har det inte behövts någon vattning - det har faktiskt regnat ikväll...

      Radera