måndag 29 juli 2013

Fri som en fågel!

Det blev visst en alldeles ofrivillig liten bloggpaus för min del - tekniken har strulat här hemma, och jag har inte kunnat komma ut på nätet med. 
"Bara" med telefonen, och den är så ny som sedan i fredags, så den är jag ännu inte helt bekant med. Men jag är smått förälskad i den (om man nu kan vara det i en telefon). Vilken skillnad från min lille Experia Ray till en Samsung Galaxy S4!!

Röj och flytt har varit helgens tema.

Helgen inleddes som bekant med sonens poolparty. Pigga och glada ungdomar partajade här hemma till midnatt, sen fick de flesta ge sig iväg eftersom sista tåget till Ystad skulle passas. Precis lagom om ni frågar mig!
Några nattgäster blev det dock kvar här. Så på lördagen blev det röj efter partyt, och påfyllning av poolen, några kubik hade nog försvunnit...

Regn hade utlovats, men det lös med sin frånvaro. Istället var det sol och 27grader varmt, och vi flyttade möbler, jag och mannen. "Svittet"!!

Gårdagen såg ungefär likadan ut. Dagen inleddes med ännu en löptur i skogen. Det var varmt och tungt må jag säga! 
Sedan tömde vi det sista ur salongen och avflyttningsstädade. 30grader visade termometern...
Dubbelt "svittet"!!

Så idag - ÄNTLIGEN kunde jag lämna nycklarna till lokalen. Så nu är jag fri som en fågel. Så skönt! Och jag har betalat företagets fakturor också idag - helt utan att behöva skjuta till privata pengar. Första gången på väldigt, väldigt många månader. Så skönt!

Jag är fortfarande sliten och "svajig", men jag tror att hösten som väntar kommer att bli den bästa på många, många år. 

                          
                  En go´kväll önskar jag er alla :).
                                                                   /Lotta

15 kommentarer:

  1. Så skönt när det känns så rätt! Långt in i magen, liksom!
    Hoppas du känner dej stolt över att du vågade starta upp - och för allt du satsat!!

    Kram å lycka till med nya utmaningar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Visst är jag stolt över vad jag gjort, lite synd att det skulle sluta som det gjorde bara...

      Radera
  2. Härligt men intensivt och en trygg och bra känsla. Så ska det vara!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Inget jobb man vill hålla på med i den här värmen, men nödvändigt ont förstår jag.
    Hoppas den befriande känslan håller i sig länge, länge.
    Men du, hösten är väl en bit bort???
    Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, några grader svalare hade varit att föredra. Men det är ju bra för hälsan att svettas, så man kan väl säga att jag varit ytterst hälsosam :).

      Radera
  4. Du var så modig som vågade satsa och lika modig som vågar avsluta. Och tänk vad magkänslan är bra :)

    SvaraRadera
  5. Vad skönt för dig att bli av med det!
    Men att jogga när det är så här varmt? Jag avlider bara jag behöver gå utomhus liksom. :)

    Sv: Tack för tipset med oljan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen en lättnad att kunna avsluta vissa delar av företaget.
      Och jodå, det är verkligen varmt att röra på sig just nu :)...

      Radera
  6. Så skönt att det känns rätt för dig att salongen är ett avslutat kapitel :)
    Kram kram

    SvaraRadera
  7. Glömde ju totalt bort att kommentar ditt joggande! Jisses kvinna i stekande värme och allt?
    Du har verkligen blivit biten (av nåt...)
    Bra jobbat!
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Härlig bild!!

    Kram Madame Edith

    SvaraRadera