onsdag 17 juli 2013

Packad och glad

Nu sitter jag här på uteplatsen igen. Packad och glad... 

Inför morgondagens äventyr alltså. Bilen är fullpackad inför min premiär som marknadsknalle, och jag är glad över att ha lyckats samla ihop allt som behövs.

Bord, tält, parasoll, dukar, griffeltavlor, märkpennor, F-skattsedeln, kvitto på att platsen är betald, med mera, med mera. Det är mycket att tänka på när man ska vara marknadsknalle! Förutom allt detta är det ju alla varor som förhoppningsvis ska bli sålda också...

Skall bli mycket intressant att se hur det ska gå till kl 07.00 i morgon bitti när jag ska hämta upp Carina, och även hennes grejor ska få plats :). Tur man är van Ullaredsresenär...

Så ännu en gång - skynda och fynda på Tomelilla marknad i morgon. Förutom alla fina hemmagjorda doningar har jag asat med mig det som blev över när jag stängde min inredningsbutik. Och allt detta ämnar jag vräka ut till riktiga fyndpriser!! Väggord, böcker, korgar och en massa annat "pims".

Så vi ses väl i Tomelilla i morgon :D??

                          Ha det gott alla!
                              /Lotta

8 kommentarer:

  1. Men gud vad spännande! Det låter jättekul att stå och sälja på marknad. Hoppas att vädret och kunderna är på din sida imorgon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas jag med - framförallt att kunderna är det ;)!

      Radera
  2. Hade det inte varit så långt bort så hade jag kommit...
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du hade varit sååå välkommen :)!

      Radera
  3. Lycka till i morgon! Vi är som sagt på vift :-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och ha det så gott på "viften" :)...

      Radera
  4. Efter min Ullared utflykt har jag varken ork eller tålamod med ännu ett folksamlings äventyr.
    Vilket är otroligt synd för du frestar verkligen med mycket i ditt inlägg.
    LYCKA TILL!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Lycka till!
    Ååå önskade sååå att jag kunde komma dit...
    Kram!

    SvaraRadera