måndag 26 maj 2014

Precis här vill jag vara


Precis här vill jag vara just nu, under blåregnet hemma i min trädgård.


Och precis här har jag varit hela dagen, under blåregnet i min trädgård. Det är så bedövande vackert, och doften kan jag inte beskriva med ord - den måste upplevas för att göras rättvisa.


Dagen har bjudit på sol och högsommarvärme, och den har tillbringats här hemma i trädgården tillsammans med en god väninna.


Alldeles, alldeles i bara varandet med goda samtal och lite gott att äta...

Dagens lunch; västerbottenpaj på mandelmjöl och en massa annat gott
 
En helt vanlig måndag med ovanligt vackert väder så här i slutet av maj. Vad mer kan man begära?

/Lotta

2 kommentarer:

  1. Ser helt fantastiskt ut.
    Jag tror jag kommer ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Det var en underbar majmåndag. Blåregn. Jag som älskar blått njuter av dina bilder. Till och med assietterna har rätt färg.
    Kram Bosse, från ett blåsigt och kyligare Ystad.

    SvaraRadera