söndag 18 maj 2014

2167 sidor senare...



... är jag hemma igen efter ett välbehövligt avbrott i de vardagliga bestyren. En vecka på Mallorca tillsammans med en härlig väninna kan göra underverk.


Resväskan var laddad med en hel hög böcker, sex stycken närmare bestämt. 5½ bok, 2167 sidor sammanlagt, blev lästa under denna vecka. 

Ambitionerna var inte högt ställda - vila, god mat och dryck, trevligt sällskap och en massa bokläsning var vad som fanns med på önskelistan. Allt infriades!

Vädret var helt ok. Mycket sol blandat med en del moln och ganska mycket blåst. Blåsiga dagar spenderades vid poolen, övriga vid stranden.

De flesta dagar hade vi sällskap vid poolen, men i tisdags var solen gömd bakom ett VÄLDIGT tjockt molntäcke, och då var vi tämligen ensamma vid poolen. Tjocktröja på och badlakan om benen så funkade det bra att läsa i solstolen även denna dag :)...


Sen så var det ju det där med maten och drycken.
Min uppmaning till väninnan redan på Sturup var;
 -"Skjut mig om jag äter ett endaste chips!".

Nu slapp vi detta lilla omak, eftersom jag faktiskt skötte mig mycket bra vad gäller detta. Som "snacks" vid våra balkonghäng använde jag mig av nötter, bär och coctailtomater. Efter en hel månads detox kändes det helt ok att glida lite på den vågen... Onyttigheterna som slank ner representerades av det som var av flytande karaktär. Jag säger bara - Strawberry Daquiri - ojojoj!


Och som den samvetsgranne bloggare jag är så har jag fotograferat hela veckans middagar oxå...




Men nu är det så att något hänger upp sig här, så vissa av middagarna låter sig inte visas. De finns i min telefon, men låter sig inte överföras. Men det har varit kött och grönsaker, inga pommes eller bakade potatisar . 

Men som ni vet - även solen har sina fläckar! Två desserter har slunkit ner, ena gången jordgubbar med vispgrädde, och andra gången en cheesecake "to die for"!



Väninnan som tillhör de modigas skara vågade sig på lite fotvård...


Själv skulle jag ALDRIG, och jag menar verkligen ALDRIG,  utsätta mig för detta! Jag är skiträdd för fiskar!! 
Möjligtvis om jag hade varit medvetslös skulle det kunna vara aktuellt med denna sortens "fotvård".


Usch och fy! Men fötterna påstods bli mjuka och fina. (Då har jag hellre hårda och valkiga fötter minsann!).

Så nöjda och glada...


... kunde vi båda konstatera att vi absolut inte hade något att klaga på (förutom tisdagens väder förstås - men det gjorde vi det bästa av).

Hemresan gick bra, och som vanligt beter sig de flesta som galningar när väskorna ska hämtas från bandet. Stackars J höll på att få offra sina tår nästan!


Ett tvärt kast rakt tillbaka till verkligheten, och natten som gick jobbade jag. Det var absolut inte lika kul som att vara på Mallorca!

Så ett stort tack till J som ville offra en semestervecka på mig! Och till er som tittar in - det är kul att vara tillbaka här på bloggen igen :).

Ha det gott!


/Lotta

2 kommentarer:

  1. Ser ut som ni hade en kanonvecka.
    Och snart är det min tur :)
    Den 28/5 åker jag och Gubben till Turkiet :)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Välkommen hem! Ser att ni har haft en go' och bra vecka på alla vis :-)

    SvaraRadera