måndag 19 maj 2014

Hamsterfasoner!

Ny vecka och ledig måndag. Inte dumt alls, det där med ledighet alltså. 

Efter förra veckans utsvävningar på varmare breddgrader är det dags att återuppta de goda matvanorna igen. Under min kött- och mejerifria månad kände jag tydligt hur det hade en positiv inverkan på mig, både kroppsligen och själsligen, och därför har jag tänkt mig att vara kött- och mejerifri mitt i veckorna. Om sedan andan faller på under helgerna kommer både kött och mejerivaror att finnas med på tallriken.

Riktig go´frukost!!
Dagens frukost bestod i vattenmelon, jordgubbar och blåbär. Det är så sjukt gott!! Och äntligen har citronverbenan växt till sig så pass mycket att det går att börja skörda av den, så i koppen blev det premiär för årets första te gjort på färsk ört. Himmelskt!

Kvällens middag blev också väldigt grön (och god). 
Det var något jag saknade veckan på Mallorca - allt det gröna till maten. De har så mycket fina råvaror där nere, och istället för att använda färska grönsaker till maten så använde många restauranger frusna grönsaker som de hade överkokt till några tradiga mjuka små skapelser.

Gott!
Nu var det ju inte så att dagens inlägg skulle handla om min mat, utan jag ville mer komma med ett litet tips. 
Det är så att Coop har kampanj denna veckan (över hela Sverige), och säljer hela Saltå Kvarns sortiment för halva priset. Jag tror att detta är den absolut bästa kampanj de har haft någonsin. Så mycket fina ekologiska produkter till ett riktigt vettigt pris! 
(Och jag vet att en del har saker att tycka när det gäller Saltå Kvarn, men jag tycker att deras varor är bra, och gillar tanken på att vara lite snällare åt Moder Jord när jag konsumerar.)

Så gissa om hamstern har varit framme idag då? Jojomensan!!


Detta är inte på något vis ett sponsrat inlägg, för sådana gör jag aldrig, utan detta är bara ett omtänksamt tips från mig till er som läser min blogg. 
Och är det så att du inte brukar handla ekologiskt, så ska du kanske prova det just denna veckan. Argumentet många har är att man inte handlar ekologiskt för att det kostar för mycket - men inte i just detta fallet :). Testa och märk skillnaden!

Ikväll skolkar jag från spinningen - jag orkar helt enkelt inte. På tok för lite sömn i helgen har tagit ut sin rätt idag, och jag tänker tillbringa kvällen i favoritfåtöljen, helt utan att skämmas ett endaste litet dugg!

Ha en fin kväll!

/Lotta

 

1 kommentar:

  1. Så härligt med en vecka i gott sällskap, med sol och energiladdning. Fast det senare är du ju alltid duktig på.
    Jag köper nästan alltid mina matvanor på rutin, sällan några nyheter.
    Ditt inlägg gör mig lite nyfiken och undras om jag inte ska leta upp en Coop butik och ta en kik
    Kram!

    SvaraRadera