tisdag 27 maj 2014

Vad gott du luktar!


Just de orden utbrast expediten i blomsterhandeln idag. 
Jag var och handlade pelargonier i en handelsträdgård (inte Makalösa faktiskt - jag har varit otrogen idag...). När jag kom till kassan blev damen i kassan helt lyrisk över hur jag luktade - eller doftade som hon sedan ändrade sig till. 

En kort liten föreläsning från mig följde om att det är egengjord parfym helt fri från syntetiska doftämnen, bara helt naturliga ingredienser. 
- "Säljer du??", frågade damen.
Jodå, visst gör jag det.


Faktum är att det är fjärde flaskan jag sålt på en vecka nu. 
Förra veckans besök på sjukhuset resulterade i en såld flaska. Jag var på det där lite mindre trevliga stället där man gör de där väldigt mycket mindre trevliga undersökningarna av "det heligaste". 
När jag just skulle till att klä av mig lite lagom för att placera mig i den där förfärliga stolen säger barnmorskan;
-"Så gott du luktar! Vad är det?", med påföljden att jag sedan med benen i vädret sålde in en flaska egengjord parfym :). 
Ja, jag säger då det - som det kan bli ibland...
Två flaskor har sålts via butiken, helt utan "benviftande" :).


Faktum är att det här med eteriska oljor gör något med folk. Det är 100% kärlek från Moder Jord, och det går inte att värja sig från detta. Själv blir jag en snällare, gladare, lugnare och mer harmonisk människa när jag hanterar och doftar på dessa underbara små healers. Att man sedan luktar gott av det gör ju absolut inte saken sämre.

Bilderna i dagens inlägg tog jag förra veckan när jag hade en "låg" dag. Jag satte mig med mina oljor och ägnade ett par timmar åt att laborera med olika doftkombinationer. 
Efter detta lilla eftermiddagsnöje kände jag mig genast bättre till mods, och tankarna kunde samlas och bli lite konstruktiva.


Nu närmast väntar två jobbnätter. Jag tror att jag behöver eterisk olja, MYCKET eterisk olja...

Ha det fint!

/Lotta 

  

3 kommentarer:

  1. Hej Lotta,
    Läser här och där om dina dofter.. nu senast på Kammebornia. Hur skaffar jag mig en av dina fantastiska dofter?
    c.thelin@hotmail.com

    SvaraRadera
  2. De skaffar du genom att jag skickar dem till dig :).
    Jag skickar dig ett mail...
    /Lotta

    SvaraRadera
  3. Tack Lotta.. för ditt snabba svar och för att skriver så vackert och hoppfullt!
    /Cecilia

    SvaraRadera