torsdag 8 maj 2014

Min lilla modergudinna


Min morgonrutin brukar vara att tända rökelse så fort jag stigit ur sängen. Jag gillar att vakna till liv i sällskap av en god doft, känner att dagen inklusive jag själv blir mildare och gladare.
Jag har en liten rökelselåda av trä som jag sätter rökelsestickan i, och så går röken som en liten pelare rakt upp innan den fördelar sig vidare i rummet.

Nu är det så att en ny liten figur har "flyttat in" framför lådan. Min lilla modergudinna som jag gjorde av en överbliven liten lerklump. Hon blev söt och väldigt moderlig...


...och med en väldigt kvinnlig rumpa :)!

Nåväl, nu står hon där så lugnt och stilla, och verkar njuta lika mycket av den fina rökelsen som jag gör. 

Efter en lång dag med mycket fix och trix tänker jag njuta vidare här i min fåtölj nu, kanske titta in hos några bloggvänner och kanske lämna någon liten kommentar (något som jag är urkass på för tillfället!).


Ha en fin torsdagskväll!

/Lotta

1 kommentar: