fredag 2 maj 2014

Det börjar likna något nu...






Det börjar sannerligen likna något nu där ute i trädgården. Våren har verkligen bestämt sig för att den är här. Det växer så det knakar, det blommar , det doftar och det är alldeles bedårande.




Spirean blommar, och jag kommer på mig med att varje år bli lika förundrad och smått förälskad i dess blomning.




Jordgubbsplantorna har satt fart, och jag tror att vår Buddha trivs förträffligt där mitt ibland dem.
Även örterna börjar vakna rejält efter sin vintervila, och de som är piggast just nu är oreganon och gräslöken.





Jag fick en hel "goodiebag" med fröer av en vän för några månader sedan. De fröer som gick att så på friland redan i april har hamnat i jorden, och en del av dem har redan börjat titta upp...

Hej rädisor!



Citronverbenan bor ute vårt lilla glashus. Kommer ni ihåg att jag för någon månads tid sedan hade gläjefnatt över att den hade klarat vintern? Nu är den så här fin, och årets första kopp te med färska blad från denna lilla goding närmar sig med stormsteg...

Min fina citronverbena



Sist men inte minst på vår trädgårdsrunda måste jag visa våra blåregn. I år är det verkligen MASSOR av blomsterhängen på dem. Jag blir nästan yr av att tänka på att alla dessa vackra blommor ska förgylla vår trädgård en kort tid. Och för att inte prata om hur underbart de doftar!




Jag återkommer med fler bilder när de blommar - jag lovar! Så kan ni också få ta del av det vackra :).

Strax ska jag ge mig iväg och jobba. Tre nätter i vänten, så jag vet precis vad jag ska hitta på denna helgen. Roligare kan man väl ha en helg, men det blir inte roligare än vad man gör det till ;).

Ha en riktigt härlig helg!

/Lotta
 

2 kommentarer:

  1. Fatta vad långt före ni är!
    Nästa år ska jag förlänga min sommar genom att åka till Skåne på våren.
    Då ska Afrodite komma hit på sommaren så kanske hon slipper att se snön ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Låter som en bra strategi från din sida. Jag bor på östra sidan av Skåne, och vi ligger minst en vecka efter västsidan. Märkligt att de kan skilja så...

    SvaraRadera