tisdag 6 maj 2014

Jag drog till Malmö...

Igår ställde jag klockan till 12. Upp ur sängen, marsch in i duschen och sedan gav jag mig iväg till Malmö. Ett besök hos kära moster stod på programmet. Mamma hade tagit tåget dit på morgonen, så hon var också där. 

Så himla mysigt och vilken vardagslyx att få ha mamsen och mostern helt för sig själv!

Det bjöds på lite "balkonghäng" med fin utsikt och lite smått och gott att äta och dricka.
Vilken utsikt!
Me like!!
Sodastreamerns innehåll var mitt...
 
Väldigt skönt att bli lite ompysslad efter en jobbhelg. De båda tog köket i besittning, och de ljuvaste dofterna spred sig i lägenheten. Och jag kan lova - det inte bara luktade gott, det smakade helt ljuvligt!

Åååh så gott!
Himmelsk laxgryta!
Till förrätt bjöds det nätmelon med serranoskinka, solrosfrön, parmesanost och balsamvinäger. Så gott det var efter en köttfri månad!
Huvudrätten bestod i en alldeles himmelsk laxgryta. Bör tilläggas att beskriver jag en fiskrätt som himmelsk så är den jäkligt god!!(Fisk ligger inte överst på min favoritlista precis...)
Till allt detta mumsiga ett urgott rosévin.

Mätta och belåtna följde sedan en mysig kväll med många skratt när vi läste gamla brev som I hade sparat.
Och vips så var klockan halv två, och kvällen hade för länge sedan övergått i natt, och vi landade nöjda och glada i våra sängar.

Lite sovmorgon, god frukost och sedan bar det av hemåt för min del. Ett stopp hos en krasslig son i Ystad, och sen hem för att förbereda kvällens workshop.
En grupp damer har ikväll fått lära sig göra hudvårdsmagi med lite handledning från mig. De är så himla roliga dessa kurskvällar!

Nu är det dags för mig att avrunda denna roliga tisdag, imorgon är det jobb i butiken hela dagen, sen är det SEMESTER :)!!

Till sist, en bild på det underbara körsbärsträdet utanför min mosters port...
 
 God natt mina vänner!

/Lotta
 

2 kommentarer:

  1. Men vilken god och trevlig Malmötur på alla vis :-) Själv hade jag föräldramöte...

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig dag, härligt att få rå om varandra, äta och dricka gott men många skratt. Kram Åse

    SvaraRadera