söndag 1 juni 2014

På det tredje ska det ske...

Eller snarare på det sjunde eller åttonde skedde det. Efter resan till Mallorca drabbades jag av mask - LATMASK! Icke en fena har jag rört som kan påminna om någon form av motion. 

Vi har haft så vackert väder här hemma, och då känns det inte helt motiverat för min del att stänga in mig i en spinningsal. Så istället tänkte jag mig att börja jogga igen. Det gick ju så himla fint förra sommaren!
Men varje dag har det blivit att "jag gör det imorgon", men den där imorgon dagen har hela tiden skjutits framför mig.

Så plötsligt händer det! Idag blev det premiärtur i löparspåret. Upp ur sängen och iväg innan frukost. 3,3km blev det - inte helt illa efter ett lååångt uppehåll. Men du milde vad jag är stum i benen nu (vill inte tänka på hur det kommer att kännas imorgon).

Hem och hopp rätt i poolen, och sedan frukost ute i solen.


I övrigt har större delen av dagen spenderats bland örter och blåregn...




Oregano i massor på tork!

Jag kan inte få nog av våra blommande blåregn just nu. De är så bedövande vackra och doftar helt underbart, och jag ser till att hålla mig så nära dem som möjligt när jag är i trädgården. Det är ju så kort det varar, så det gäller att suga i sig varenda sekund!

Imorgon väntar jag väldigt kärt besök - en av mina "kursare" från pedagogutbildningen kommer till mig, och vi ska ge oss ut på en Österlentur. Det ska bli så himla kul att träffa henne, jag längtar verkligen!
Egentligen skulle hela gruppen tillbringat denna helgen hos mig, men av olika anledningar föll halva gruppen bort. Ledsamt när man sett mycket fram emot något, men så är det, ibland prioriteras saker bort och då blir det inte alltid som man tänkt sig.
Men som sagt, jag ser mycket fram emot morgondagen :)!


Hoppas ni alla haft en fin helg!

/Lotta
 

1 kommentar:

  1. Här ska det bli nya tag också! Det gäller bara att ta tag i dem ;-)

    Kram

    SvaraRadera