tisdag 4 juni 2013

Morgonpromenad

Måndag morgon - 08.40 i Simrishamn

Solen OCH värmen har äntligen hittat till Simrishamn! Jag fick i går morse möjligheten att ta en timmes promenad mellan två av dagens kunder. Så vacker naturen är nu! Telefonen åkte upp gång på gång för att föreviga det vackra...

Hamninloppet
Småbåtshamnen
Åmynningen
Tobisvik
Och i dag har jag haft en bra dag. En riktigt bra dag! Jag har varit ledig :). Energiklippning med lång, härlig hårbottenmassage hos goa Nina på Österlens Ekosalong, fotvård och sedan en timmes privat sittning med en medial man. Och till sist övningskörning Ystad tur och retur med äldste sonen.


                                                      Lev väl!
                            /Lotta

1 kommentar:

  1. Det lät som en underbar, fantastisk dag!

    Sv. Sorry! Min syster tycker att det låter som Grekiska när jag skriver om mina hundar. ;)
    BIM betyder Bäst I Motsatta kön.
    Man tävlar hanar för sig och tikar för sig. Den hane som vann tävlar mot den tik som vann. Alltså bästa hane mot bästa tik.
    Den som vinner blir BIS (Bäst in show) och den som kommer 2:a blir BIS 2 eller BIM, bäst i mottsatta kön.

    Och varför man håller ut svansen:
    Jo, för att man ska få en fin linje från huvud/nacke/överlinje, topline(rygglinje)/kors(där svansen sitter fast i ryggslutet) och ända ut till svanslinjen. Man vill inte ha en kupad rygglinje eller en svankande rygglinje.

    Hoppas att du fick lite svar på din undran. Annars kan jag prata om detta i många timmar till! Jag gillar detta! ;) ;)

    Kram

    SvaraRadera