lördag 22 juni 2013

Mallorca

Jaha, då är snart midsommarhelgen slut. Snabbt har tiden gått. Vädret här i Simrishamn plev trots allt inte så pjåkigt, och en hel del tid har gått att tillbringa ute.

 
Förra veckan tillbringade jag på Mallorca tillsammans med familjen, lillebror och hans familj och mamsen och pappsen. Ett välbehövligt avbrott i vardagen, med möjlighet till sol, bad, vila, god mat och umgänge med de som står mig allra närmast. En hel vecka med mina små "prinsessor"...

Sessorna välter farfar...

Kusinlek...

Underbara små barnahänder...

Så mycket gott att äta och dricka...

Här bakas sandkakor...

Varm och skönt i vattnet...

Mitt eget "lilla" vattendjur...
Och tänk - att fastän att man är 40år gammal (eller ung) så lär man sig alltid något nytt! Under denna semester lärde jag mig dricka både Rosé-vin och Sangria :). Inte illa va??

Jaha, nu är det bara till att drömma sig tillbaka, och kanske så smått börja fundera på vart nästa resa skall ta mig. Alcudia gillade jag i alla fall...

Nu känner jag att sängen kallar, så jag passar på att önska en god natt och en fortsatt fin midsommarhelg.

                          /Lotta 

6 kommentarer:

  1. Snacka om att ladda ens batterier. Men det gör man bäst utomlands.
    Och tänk så mycket man kan lära sig där ;)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men det är lite beroendeframkallande det där med resor. Man vill ju bara ha mer...

      Radera
  2. Vilken härlig semester! Och sangria det är ju såååå gott! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var väldigt sött iallafall! Tyckte att det smakade som någon typ av mindre söt kall glögg...

      Radera
  3. Men oj! Vad du lärde dej mycket...och på bara en vecka! Undrar vad du kommer att lära dej nästa resa... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du, ibland är man väldans så lättlärd :)...

      Radera