lördag 8 juni 2013

Sommarkväll

Här sitter jag nu, en härlig sommarkväll i juni. Limmar ljusvekar och sippar på ett gott rödvin... Har det allmänt gott. Hade utförsäljning på salongen i förmiddags, men det gick inte så bra. Har fortfarande alldeles för mycket kvar där. Men släkt och vänner - de närmsta 25 åren kan ni ju bara gissa vad det blir i presentväg :)...



I morgon förmiddag kommer kreativiteten att spraka här hemma samtidigt som helt ljuvliga dofter kommer att omge oss; då ska jag och Carina från Lavendelkiosken göra fler ekologiska sojavaxljus.
 
Vinbox fån Butik Älva

Jag måste oxå bara passa på att visa min fina bag in box behållare. Jag köpte först en röd, men tyckte att det kunde vara fint med en vit också - så jag slog till på en sån oxå. Visst är dom fina?? Finns i zink och rosa också, men där fick jag hejda mig. Ni hittar dom här. En av mina absoluta favoritbutiker, Butik Älva, som finns i "fysisk" form i Hörby, men även på nätet. Tycker absolut att de är väl värda ett besök!

Hoppas ni alla har haft en fin lördag, med en fortsatt fin lördagskväll. På återseende i morgon (hoppas jag....)

                            /Lotta

4 kommentarer:

  1. Hon har så mycket fint i "Butik Älva".
    Själv har jag inte varit där men jag har beställt smycken av henne via nätet.
    Jag träffade henne i somras då vi var nere i Skåne :)
    Jättefina vinboxar!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har du inte varit där tycker jag absolut att du ska styra kosan dit vid ditt nästa besök här nere i söder. Det är en jättemysig liten butik!

      Kram!

      Radera
  2. Ja, det var ju oxå ett lördagsnöje!
    Ska bli spännande att se hur ljusen kommer att bli. Är det lavendeldoft som gäller då, misstänker jag. Med tanke på din samarbetspartner?

    Så roligt du är nöjd med vinboxen! Fina bilder!

    Kram!
    (Kan du inte "torga" med ditt restlager? På någon marknad? Kanske man får lite mindre betalt, men å andra sidan kanske du kan bli av med mer ifall där är mycket folk i rörelse?)

    SvaraRadera
  3. Japp! Absolut lavendel, men även lite annat gottigott oxå. Har tänkt på det där med att "torga"... Jag och min ljuskokande väninna ska stå på Tomelilla marknad - får kanske asa det med mig dit.

    Kram på dig!

    SvaraRadera