fredag 7 juni 2013

Ledighet och vackert väder

Ledighet och vackert väder är en helt oslagbar kombination för att reparera en sliten kropp. Samvaro och samtal med en fin vän är en oslagbar kombination för att reparera en sliten själ.

Idag har jag haft förmånen att få ta del av allt detta, och jag känner att jag åter igen är på väg att bli "hel".
En varm, härlig dag med en massa måsten avklarade under förmiddagen, och ett alldeles kravlöst varande tillsammans med en fin vän på eftermiddagen. Och som avslutning när dagen övergick i kväll - en god middag och ett glas rött...

Marockansk gyta...

...Quinoatabouleh med massor av mynta och persilja
Och nu ska jag hålla lite kväll. I morgon förmiddag ska jag ha utförsäljning av allt som finns kvar på salongen - såväl lager som inventarier. Kanske bäst att vara utvilad tills dess ;)...

                   Fortsatt härlig fredagskväll!
                               /Lotta

2 kommentarer:

  1. Sommar sol och ledighet. Ja,det är nog det bästa som finns. Snacka om att man ladda sina batterier bäst,då :)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Absolut! Man är ju så "hungrig" på ljus och värme efter hela långa vintern, så det gäller att passa på :).

    Kram!

    SvaraRadera